Ekonomichef till resekoncern på Södermalm

Ekonomichef till resekoncern på Södermalm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och prestigelös ekonomichef till resekoncernen WE Travel Group med kontor på Södermalm i Stockholm.



I Tour Operators WE Travel Group ingår åtta svenska nischade specialresearrangörer; Historiska Resor, Indienresor, Kinaresor, Favorit Kultur och temaresor, Grand Tours, Äventyrsresor, Hemslöjdsresor och Reseskaparna Event & Resor. WE Travel Group är experter inom respektive temaområde och arrangerar resor där gemenskap och specialintresse står i fokus.



Arbetsuppgifter

Som ekonomichef har du ett ansvar för företagets hela ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor. Ansvaret innefattar att leda arbetet med hela det ekonomiska flödet, både på en strategisk och operativ nivå. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik, uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse.



Som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, valutaterminer, resegarantier till kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du ansvarar även för löpande redovisning, leverantörsfakturor och betalningar samt rapportering för moderbolaget.



I rollen ingår personalansvar för två medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till VD för WE Travel Group och du sitter i företagets ledningsgrupp.



WE Travel Group arbetar i affärssystemen Hogia Ekonomi, Rebus och Travelwire.



Kvalifikationer

För att axla rollen som ekonomichef har du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med hela det ekonomiska flödet och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Andra färdigheter som krävs i tjänsten är god kunskap om koncernredovisning och projektredovisning samt några års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag. Du bör ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen.



- Goda kunskaper i Office-paketet med fokus på excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav






Personliga egenskaper

Vi söker efter en motiverande ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig.



Mer om WE Travel Group

WE Travel Group växer och förändras ständigt. Du kommer vara högst involverad i många strategiska frågor. För rätt person finns goda möjligheter att utveckla rollen och arbeta med löpande förbättringar och effektiviseringar inom ditt ansvarsområde.



Koncernens sammanlagda försäljning uppgår till 174 MSEK och gruppen har 40 medarbetare i fina och ljusa lokaler på Södermalm i Stockholm.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: under våren
- Omfattning: heltid
- Placering: Södermalm, Stockholm
- Uppdragstyp: Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till We Travel Group






Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.





Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024