Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.

Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.

På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 200 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat ett arbete för att bli HBTQ-certifierade. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.

Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal och service.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, ut- och inbetalningar, fakturering, påminnelse och kravhantering. Utöver det kommer du att hålla i interna utbildningar och ge råd och stöd i ekonomifrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter och goda kunskaper i Officepaketet. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i systemen Agresso och Visma Proceedo och av hela kedjan när det gäller kundreskontra, från fakturering till påminnelse och kravhantering. Erfarenhet av utveckling/implementering av e-beställningar och e-fakturor är önskvärt.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att bygga goda relationer. Vidare är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är flexibel och klarar av att periodvis ha ett högt flöde av arbetsuppgifter. Du är prestigelös och kan fatta egna beslut för att komma vidare med dina arbetsuppgifter. Ständiga förbättringar och utvecklingsfrågor ser du som en naturlig del av ditt arbete.

Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 3135-2020
Senaste ansökningsdag: 2020-04-26

Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav  Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,

Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gävleborg län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Länsstyrelsen Gävleborg
None

Postadress

Länsstyrelsen Gävleborg
., 80170

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024