Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Vår litenhet är vår styrka och vår stolthet - allt känns mycket närmare. Det är nära till natur, affärer och god offentlig service. Centralt i Vingåker tar man tåget för att nå de närliggande storstäderna Stockholm, Eskilstuna, Norrköping och Örebro. Vingåker har ca 9000 stolta invånare med en lång tradition inom konfektion. Flaggskeppet idag är Sveriges största outletområde med kvalitetsprodukter till bra priser. Mitt i samhället har vi det kommunalägda Säfstaholms slott som årligen ställer ut uppskattade utställningar, speciellt framtagna för slottets väggar. Kommunen arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. För att leverera våra tjänster utgår vårt arbete utifrån våra värdeord våga, ansvar och respekt, I Vingåker vågar vi, vi är stolta, vi tar ansvar och vi är respektfulla, det är det som är Vingåker! Varmt välkommen till oss.

ARBETSUPPGIFTER
Kommunens ekonomresurser är samlade centralt under ekonomienheten som tillsammans med personalenheten och kommunikationsenheten utgör kommunens samlade ledningsstöd. Organisatorisk ingår dessa enheter i kommunledningsförvaltningen. På ekonomienheten arbetar ekonomichef, ekonomer, controller, ekonomihandläggare och ekonomiassistent, totalt 7 personer. Ekonomienheten arbetar främst med redovisning, budget, ekonomisk uppföljning, fakturahantering, finansfrågor, upphandlingsfrågor, ekonomiska riktlinjer och rutiner.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av det dagliga arbetet med löpande bokföring, kassafunktion, kontoavstämningar, hantering av kommunens leverantörsfakturor samt moms- och skattedeklaration. Som ansvarig för den dagliga hanteringen av kommunens leverantörsfakturor ansvarar Du för scanning och tolkning av fakturorna samt för bokföring, betalning och leverantörsreskontra i ekonomisystemet. I dina arbetsuppgifter ingår även visst bokslutsarbete samt anläggningsredovisning. Därutöver kan andra arbetsuppgifter förekomma som är förenliga med ekonomienhetens uppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig ekonomiutbildning och gärna erfarenhet från offentlig verksamhet.
Vi ser gärna att du som söker har högskoleutbildning. Erfarenhet från arbete i ekonomisystem samt med elektronisk hantering av leverantörsfakturor är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att till våra förtroendevalda och förvaltningar lämna en kvalificerad ekonomiservice. Du skall kunna arbeta på ett självständigt och resultatinriktat sätt. Vi har därför stora krav på Dina personliga egenskaper, Din initiativförmåga, Din servicekänsla och Din samarbetsförmåga.
Personen vi söker ska ha erfarenhet från arbete med moms- och skatteredovisning, löpande bokföring, leverantörsreskontra samt ha goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Elin Höghielm
0151-191 16
Ekonomichef Elin Höghielm
0151-191 16
Ekonomichef Elin Höghielm
0151-19 116

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vingåkers kommun, Ekonomienheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Provanställning kan komma att tillämpas Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-10 eller snarast enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. .
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Parkvägen 8 VINGÅKER
None

Postadress

Vingåkers kommun
VINGÅKER, 64380

Liknande jobb


Ekonomiadministratör till Katedralskolan

Ekonomiadministratör till Katedralskolan

22 mars 2023

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

13 mars 2023

10 mars 2023