Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.

Ekonomisektionen arbetar med kund- och leverantörsreskontra vilket innebär att ansvara för bokföring av inbetalningar avseende registreringsärenden och fakturor, utredning gällande oidentifierade inbetalningar, indrivning av obetalda fakturor och förseningsavgifter samt återbetalningar. Leverantörsreskontran innebär bl. a. granskning av leverantörsfakturor, utbetalningar samt viss uppföljning. Inom både kund- och leverantörsreskontran sker övrigt bokföringsarbete samt avstämning av konton. Sektionen ansvarar även för inköp, resebokningar samt annat arbete av administrativ karaktär.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomihandläggare kommer du att arbeta med kund och leverantörsreskontra såsom bokföring och avstämningsarbete samt utredningarbete gällande oplacerade avgifter och obetalda ärenden. Det kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär därför är det viktigt att du är flexibel och beredd att rycka in där det behövs.
Ekonomihandläggarna arbetar nära varandra och är engagerade för att skapa ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt. Vi har ett öppet arbetsklimat och är lyhörda för nya förslag och idéer, vilket ofta brukar komma från ekonomihandläggarna själva.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har 3-årigt ekonomiskt gymnasium. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ekonomiskt arbete och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ekonomisektionen på Bolagsverket. . Som person är du noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Vidare har du god samarbetsförmåga, är stresstålig och vågar fatta självständiga beslut Du kan formulera och uttrycka dig bra i svenska språket såväl i tal som i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulf E Nilsson
060-18 40 49
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Inga Otmalm
060-18 44 44
Chef Utvecklingsavdelningen Annika Axelborn
060-18 40 22
Sektionschef Ann-Sofie Kjellin
060-18 43 88
HR-utvecklare Bolagsverket Karima Rouass
060-18 44 78
Avdelningschef Verksamhetsstöd Ann-Caroline Nordström
060-18 41 38
Enhetschef Styrning och uppföljning Jonas Lindström
060-18 41 09
Strateg Monica Grahn
060-18 44 92
HR-chef Daniel Persson
060-18 44 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 18 juni 2015

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024