Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
- Jobba hos oss!



ARBETSUPPGIFTER
Ekonomisektionen arbetar med kund- och leverantörsreskontra, vilket innebär att ansvara för bokföring av inbetalningar avseende registreringsärenden och fakturor, utredning gällande oidentifierade inbetalningar, indrivning av obetalda fakturor och förseningsavgifter samt återbetalningar. Leverantörsreskontran innebär bl.a. granskning av leverantörsfakturor och utbetalningar, samt viss uppföljning. Inom både kund- och leverantörsreskontran sker övrigt bokföringsarbete samt avstämning av konton.
Sektionen ansvarar även för inköp och resebokningar.

Som ekonomihandläggare kommer du att arbeta med leverantörsreskontra såsom bokföring och avstämningsarbete och i arbetet ingår även beställning av inköp och resebokning. Det kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver vara flexibel och beredd att rycka in där det behövs.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har 3-årigt ekonomiskt gymnasium och minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete på en ekonomiavdelning.
Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso. Arbetet innebär att du kommer behöva följa rutiner, riktlinjer och instruktioner.

Som person är du noggrann, flexibel och van att arbeta självständigt. Vidare har du god samarbetsförmåga, är stresstålig och vågar fatta självständiga beslut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulf E Nilsson
060-18 40 49
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Inga Otmalm
060-18 44 44
Chef Utvecklingsavdelningen Annika Axelborn
060-18 40 22
Sektionschef Ann-Sofie Kjellin
060-18 43 88
HR-utvecklare Bolagsverket Karima Rouass
060-18 44 78
Avdelningschef Verksamhetsstöd Ann-Caroline Nordström
060-18 41 38
Enhetschef Styrning och uppföljning Jonas Lindström
060-18 41 09
Strateg Monica Grahn
060-18 44 92
HR-chef Daniel Persson
060-18 44 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Anställningsperiod 2017-05-01 - 2018-08-31.
  • Publicerat: 14 mars 2017

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024