Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Hos Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ryms många olika verksamheter inom utbildning och försörjning. Oavsett om du är gymnasieungdom eller en vuxen som vill utvecklas eller förändra din framtid så finns vi här för att stötta dig i din utbildning. Vi erbjuder olika program, aktiva insatser eller vägledning mot studier och arbete så att du kan ta dig dit du vill. Vår strävan är att du ska gå vidare med nya kunskaper, egen försörjning och förutsättningar för ett livslångt lärande.



ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består av ekonomiadministrativa uppgifter, såsom fakturahantering, administration av statsbidrag, inköp och upphandlingar, moms, interkommunala ersättningar, rese- och inackorderingsbidrag, etc. Du kommer att vara delaktig vid räkenskapssammandrag, månadsuppföljningar, del- och årsbokslut. I övrigt stötta förvaltningen när frågor kring ekonomiadministration uppstår.

Rollen innebär samarbete främst inom förvaltningen, men även inom kommunen i övrigt och inom Storstockholm. På förvaltningen finns en förvaltningsekonom, som du kommer att arbeta tillsammans med.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskolenivå alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Det är ett krav att du har aktuell yrkeserfarenhet av ekonomiadministration. Goda datakunskaper krävs och tidigare arbetslivserfarenhet av kommunal ekonomi är meriterande.

Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Arbetet innebär kontakt med invånare. Du skall ha lätt för att skapa kontakter och kan arbeta lika bra självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi tror även att du trivs med självständiga arbetsuppgifter och har ett analytiskt förhållningssätt vid problemlösning. Du trivs med att hantera både enklare och mer komplicerade arbetsuppgifter. Du tar ansvar för dina områden och det är viktigt att du bevakar och är påläst och följer händelseutvecklingen på de områden som du ansvarar för.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Självklart delar du Sigtuna kommuns värdegrund:
Invånaren först
Allas lika värde
Kvalitet i fokus


ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för operativa stödenheten Annika Fredriksson
08-591 267 64
Lokalstrateg Henrik Järdin
08-597 830 17
Verksamhetschef Mikael Brant-Lundin
08 - 597 833 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Administrativa enheten MÄRSTA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 1 september 2019 eller enligt ö.k.
  • Publicerat: 14 maj 2019

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Box 38, 19521 Märsta
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024