Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är navet i organisationen med många spetskompetenser. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, it, kommunikation, HR och ekonomi.

Ekonomienheten ansvarar för stadens övergripande ekonomihantering med ekonomisk planering, redovisning och uppföljning. Enheten ansvarar även för de ekonomiadministrativa processerna, där arbetsuppgifter som tidigare har utförts ute på de olika förvaltningarna nu har centraliserats. Enheten fungerar även som stöd till verksamheterna i ekonomifrågor. 

Arbetsuppgifter
Vi är i dag ett team med tolv medarbetare och har en variation av kompetenser och roller så som ekonomihandläggare, ekonomer, controllers och kravhandläggare. Vi kompletterar varandra och har ett nära samarbete i teamet. Vi har även ett stort fokus på att ständigt utveckla och effektivisera våra processer.

Som ekonomihandläggare är du delaktig i det praktiska arbetet i de ekonomiadministrativa rutinerna. Vi eftersträvar att digitalisera och automatisera så mycket som möjligt i våra processer. En annan viktig uppgift är den interna kontrollen inom ekonomiadministrationen. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi och/eller en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av arbete med vårt ekonomisystem Unit4 Business World ser vi det som meriterande.

Eftersom tjänsten innebär samverkan i olika former behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha en god samarbetsförmåga. Du är initiativtagande och kreativ samt strukturerad i ditt arbetssätt. Du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder
Vi erbjuder anställningsförmåner som exempelvis semesterväxling, friskvårdstimme, träningspass i stadshusets friskvårdslokal och friskvårdsbidrag. För oss är det viktigt att du kan balansera din fritid och arbete och erbjuder därför flextid. 

Övrigt
Individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Elisabeth Sjöberg, Redovisningschef, 08-731 30 85

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 19 februari 2020

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024