Ekonomihandläggare Mölndals stad

Arbetsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Ekonomiavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala ekonomifunktion. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner samt processer för ekonomisk planering och uppföljning. Vi sköter också stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning. Staden använder ekonomisystemet Agresso, beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomihandläggare som ska arbeta med ekonomiadministration, leverantörsfakturor och elektroniska flöden. Merparten av tjänsten är inriktad mot arbete med scanning och hantering av leverantörsfakturor. I detta arbete ingår kontakter med användare och leverantörer samt problemlösning. Arbetsuppgifterna inkluderar till en början även arbete med kundreskontra, kravverksamhet samt löpande redovisningsuppgifter. Staden arbetar aktivt med digitalisering av stadens processer. Förändringarna som blir en följd av detta gör att tjänsten kommer att förändras med tiden.

Du är en person med kunskaper som möjliggör en bredare inriktning inom system och redovisningsområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial ekonomisk utbildning motsvarande tvåårig yrkesutbildning. Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system och har arbetat med bokföring. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad. Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo och återkommande problemlösning.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Systemadministratör Susanne Björk
031-315 12 94
Ekonomichef Eveline Stomvall
031-315 12 81
SACO Agneta Lekander
031 - 315 17 76
Vision Benny Lindholm

Systemadminstratör Susanne Björk
031-315 12 94
Ekonom/systemansvarig Anna Lundin Berg
031-315 12 82
Ekonomichef Eveline Stomvall
031-315 10 00
Enhetschef system och stöd Anna Lundin Berg
031-315 10 00 (växel)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, Ekonomiavdelningen MÖLNDAL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 juli 2016

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024