OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom redovisning och är van att driva ditt arbete självständigt? Har du varit nyfiken på att ta dig an en ny utmaning inom ett högt ansett universitet? Då kanske vi har tjänsten för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en ekonomihandläggare till vår kund, då en kollega kommer att gå vidare internt så behöver man nu till en början tillfällig förstärkning i teamet.
Vår kund är ett högt ansett universitet i centrala Stockholm. Ekonomistaben är en del av det centraliserade verksamhetsstödet. Ekonomistaben består idag av 12 personer och du kommer tillhöra en projektgrupp med 4 medarbetare, din närmsta chef är ekonomiansvarig, men i rollen som ekonomihandläggare kommer du att ha mycket nära kontakt med redovisningsansvariga i arbetet.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig under 6 månader. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomihandläggare kommer du att ansvara för redovisningen för en av institutionerna, där du har kontinuerlig kontakt med institutionens verksamhetscontroller. Därmed kommer din vardag att vara av varierad karaktär, som innebär bland annat löpande redovisning, uppföljning av forsknings- och utbildningsprojekt, månads-
helårsbokslut samt rapportering till svenska och utländska finansiärer.
Vidare kommer du också att
* Löpande analysera verksamheten utifrån budget och utfall
* Se till att det finns underskrivna kontrakt/avtal till externfinansierade projekt
* Se till att det finns en livscykel för varje projekt som visar när det är dags att rekvirera, rapportera, fakturera etc.
* Kontinuerligt analysera och kommunicera eventuella avvikelser i god tid till projektledare, gällande bland annat lönekontering och kostnader på projekten
* Tillsammans med övriga medarbetare delta och driva projekt för att ta fram bland annat processbeskrivningar
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och därmed känner dig trygg och kan driva ditt arbete framåt självständigt. Här får du möjligheten att bli en del av ett kompetent team där det finns utrymme att komma med egna idéer och förslag på utveckling av rutiner och arbetssätt.
VI SÖKER DIG SOM
Med dina tidigare erfarenheter kan bidra med ny kompetens på ett positivt sätt till ekonomistaben.
Vidare ser vi att du har
* Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en nivå så att du kan arbeta självständigt
* Obehindrade kunskaper i svenska, både i tal såväl som skrift då det används i den dagliga kommunikationen
* Praktiskt erfarenhet av något ekonomisystem, förslagsvis Agresso
Det är meriterande om du
* Har en relevant eftergymnasialutbildning
* Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
* Har statlig erfarenhet och vana av projektredovisning och rapporteringar till finansiärer
I denna process kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, skriv därför tydligt i ditt personliga brev varför just du passar för tjänsten. Som person är du självgående och kvalitetsorienterad i ditt arbete. Du är strukturerad och har god kommunikativ förmåga, samt samarbetar väl med såväl kollegor som projektledare.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: September
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Lindstedtsvägen, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
* Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett högt ansett universitet i centrala Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231