Ekonomi/lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Till vår uppdragsgivare Lernia AB söker vi nu en duktig och ambitiös ekonomi-/lönehandläggare
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av löner, reseräkningar och tidrapporter.

Hos Lernia AB kommer du få vara med i en expansiv fas, vara med om utmaningar och ett utvecklande arbete. Arbetet sker i grupp och fokus ligger på ordning och reda, att leverera rätt samt att ha servicekänsla.

Lerniakoncernen består idag av de fem divisionerna Vuxenutbildning, Arbetsmarknadstjänster, Karriärväxling, Tjänstemän och Yrkesarbetare samt affärsstöden Ekonomi, HR, IT/Lokaler/Inköp och Marknad/Försäljning/Affärsutveckling.
Rollen återfinns i enheten Shared Service Center (SSC), som är uppdelad i avdelningarna redovisning, lön och administration.

Formell kompetens
Lägst gymnasieutbildning samt arbetslivserfarenhet inom ekonomi önskvärt.

Din bakgrund
För att passa för rollen bör du ha relevant utbildning inom ekonomi/löneadministration samt erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har god datavana och goda kunskaper i MS Office. Vana av att läsa och tolka avtal är merriterande.
Vi ser gärna att du har något års arbetserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas på din personlighet samt inställning till arbetet. Du är en trygg och stabil person med god självinsikt.
Vi strävar alltid efter rätt person på rätt plats!

Personliga egenskaper
För att fungera som konsult är det viktigt att du är affärsmässig, serviceinriktad och uppriktig samt har vana av att etablera kontakter och förmågan att skapa goda kundrelationer. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och du är noggrann samt har en hög ansvarskänsla. Vidare kräver rollen att du har ett stort intresse för ekonomiadministration samt förmågan att arbeta mot hårt styrda deadlines.

För att passa som konsult är det även viktigt att du aktivt vill bidra till en god stämning samt har glimten i ögat,

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tjänsten utgår från en visstidsanställning på 6 månader då du är anställd konsult genom Lernia Bemanning och blir uthyrd till Lernia AB. För rätt person finns det mycket goda chanser till fortsatt anställning på Lernia AB.

Tillträdesdag
Omgående eller enligt överenskommelse.

Information
Urval och intervjuer sker löpande. Pga stort intresse för tjänsten besvarar vi på frågor kring tjänsten vid en eventuell intervju.

Lernia är vägen framåt

Lernia stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 februari 2014

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024