Ekonomistudent som vill bygga ut ditt nätverk?

Arbetsbeskrivning

Om du lockas av möjligheten att få utveckla dina kunskaper i kundbemötande, administration och service – samtidigt som du skapar ett brett nätverk med insyn i flera branscher är rollen som Staffing & Recruitment Assistant något för dig. Du bygger erfarenheter som är efterfrågade på arbetsmarknaden och lär känna en hel drös rekryterare under tiden. Hos oss finns extrajobbet som ger dig en raketstart i karriären – och du kommer med största sannolikhet ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work växer och vi ska nu anställa ytterligare en kollega till team Finance! Rollen som Staffing & Recruitment Assistant är ett extrajobb som ger utrymme för egna initiativ, ansvarstagande och utveckling. Genom vårt Assistant Training Program får du stöd och vägledning för att ta dig an fler uppgifter och allt mer ansvar i takt med att du blir varm i kläderna. Du blir en del av en stark kultur som genomsyras av energi, utvecklingsfokus och mycket hjärta.

Linnea, Staffing & Recruitment Assistant och ekonomistudent säger så här om rollen:
”Jag har jobbat med många ekonomirekryteringar och jag märker hur jag lägger ner en extra gnutta hjärta i de processerna. Man förstår kunden på ett annat plan och kan ställa de rätta följdfrågorna på en intervju. Om man sedan i framtiden vill söka sig mot just den marknaden så har man blivit expert på vad som förväntas av en som nyexaminerad ekonom. Det är sjukt härligt att få vara en del av en organisation med så mycket energi! Efter varje arbetspass har jag ny energi trots att jag känner att jag verkligen gett järnet under dagen, det är det bästa med Academic Work!”

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent i vårt ekonomiteam har du en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. I första hand kommer du vara sysselsatt med att:


* Ansvara för urvalsprocesser och CV-selektering
* Kontakta kandidater och göra telefonintervjuer
* Ta referenser via telefon
* Skapa annonser och affischer för aktuella tjänster
* Skriva kandidatpresentationer till kunder
* Hjälpa till med lönehantering och arbetsgivarintyg


På sikt kommer du också hålla i intervjuer och ta ett större ansvar för hela rekryteringsprocesser. Tjänsten som Staffing & Recruitment Assistant ger dig värdefull insikt i olika roller och företag inom många olika branscher. De flesta av våra assistenter får sitt första heltidsjobb hos oss – eller hos någon av våra kunder. Så det här kan mycket väl vara första steget i din framtida karriär.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet/högskola och har minst tre terminer kvar på dina studier inom ekonomi eller liknande.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetsuppgifterna kräver det.

Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av:


* Administrativt arbete
* Service
* Kundkontakt
* Försäljning


Som person är du bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap och du är kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Vidare är du en person som ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du kan snabbt anpassa dig efter ändrade förutsättningar och är orädd inför nya situationer.


* Start: början av maj
* Omfattning: Ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel- eller halvdagar
* Lön: Timlön enligt avtal
* Placering: Gullbergs strandgata 15, Göteborg
* Kontaktuppgifter: Kajsa Hedegren, Talent Acquisition Assistant
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitiongbg@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 2 dagar/vecka 08-17
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024