Ekonomisupport till ledande telekombolag

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat i en supportfunktion inom ekonomi eller IT och söker ett långsiktigt stimulerande arbete på ett väletablerat företag? Har du dessutom goda kunskaper inom leverantörsreskontra eller SAP och har en god problemlösande förmåga? Då kan detta vara tjänsten för dig, välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Service Desk Agent till deras finansavdelning. Företaget är beläget i helt nya lokaler i Solna, Mall Of Scandinavia, och är i en förändringsfas. Tjänsten passar dig som vill vara med på resan.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget är långsiktigt förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som Service Desk Agent kommer du att tillhöra företagets avdelning som tillhandahåller global support inom ekonomi, inköp och SAP till internt anställda och företagets kunder. Du kommer vara en del av ett team med höga ambitioner gällande service i världsklass, varav du kommer att vara en av dessa viktiga nyckelspelare.

Du kommer till exempel att:


* Ge förstklassig support till internt anställda i SAP
* Analysera grundorsaker för inkommande supportärenden
* Vara med och utveckla interna processer


Rollen passar dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskaper inom leverantörsreskontra. Vi ser med fördel att du har en utbildning inom ekonomi eller IT, dock ej krav på eftergymnasial examen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra


* Har god systemvana
* Flytande kunskaper i svenska och engelska
* Erfarenhet från inköpssystemet SAP SRM, IBX alt. har jobbat mycket med leverantörsreskontra tidigare


Eftersom gruppen även supporterar till nordiska länder, där bland Finland, är det meriterande om du som söker behärskar det finska språket.

Som person är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Vidare tror vi att du har ett brinnande intresse för problemlösning, är organiserad samt strukturerad i ditt arbetssätt samt är van vid att arbeta självständigt. För att lyckas i rollen tror vi också att du är engagerad, driven och resultatfokuserad.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: November
* Omfattning: Heltid, 6 månader initialt men uppdraget är tänkt att pågå tillsvidare
* Arbetstider: Kontorstider
* Placering: Solna
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 21 september 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024