OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Lernia rekryterar en elektronikingenjör/teknisk inköpare med erfarenhet av kretskort till KraftPowercon, ett globalt företag med produktionsenheter i Sverige, Kina och Indien. KraftPowercon tillverkar innovativa produkter och tjänster inom strömförsörjning till kunder över hela världen. Till sitt inköpsteam söker de en medarbetare med gedigen kunskap och erfarenhet av kretskort och som ser chansen att få utvecklas till en driven inköpare.
Vill du att din nästa utmaning i arbetslivet skall vara inom ett spännande företag med en lysande framtid i sikte? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag!
Arbetsuppgifter
Du kommer framförallt att ansvara för inköp av kretskort men tjänsten kan i förlängningen även komma att omfatta inköp av andra komponenter/produkter. Utmaningen i arbetet är bland annat korta leveranstider samt att arbeta med kontinuerlig utveckling av leverantörer. Detta för att säkerställa kostnadsbesparingar, effektivare leveranser och för att säkra en hög kvalité. Du ansvarar även för att fastställa korrekt inköpsdokumentation enligt företagets kvalitetsbestämmelser samt för att ditt arbete ligger i linje med företagets budget, prognos och produktionsplan.
Utöver ovanstående har du en betydande roll i val av nya leverantörer där du granskar, utvärderar, förhandlar fram och förbereder avtal. Här gäller att du är uppdaterad kring ändrade förutsättningar på marknaden och har förmåga att göra snabba leverantörsbedömningar. Du samarbetar tätt med produktions- och utvecklingsavdelningen i ditt dagliga arbete. Därför söker vi dig som är kommunikativ och duktig på tvärfunktionellt samarbete.
Din bakgrund
För tjänsten krävs i första hand gedigen kunskap och erfarenhet av elektronikprodukter och kretskort samt tekniskt intresse och förståelse. Har du dessutom akademisk examen inom antingen inköp, produktion, logistik eller motsvarande är detta ett plus. Du måste ha intresse för att utvecklas och på sikt bli en fena på inköp.
För tjänsten krävs flytande svenska och engelska i tal och skrift samt körkort. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet och har du erfarenhet av Movex är detta ett plus.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och driva processer framåt på ett effektivt sätt. Med tuffa förhandlingar krävs även att du är kommunikativ och kan ta för dig men samtidigt vara diplomatisk. Andra egenskaper som vi letar efter är analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt, då du i rollen arbetar med ett flertal processer och leverantörer parallellt.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Provanställning/Heltid/Arbetsplatsen ligger ca 20 minuters bilresa norr om Göteborg.
Information
Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!
Den här rekryteringen genomförs av Lernia och vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Kajsa Söderlund på telefon: 0722-54 13 09
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric
Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska
Theres Lundborg
Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg
Malin Grahmstad
Christofer Skoogh
0722541343