En VD som gör skillnad!

Arbetsbeskrivning

”I Vännäs kommun har varje medarbetare ett välfärdsuppdrag vilket innebär att var och en spelar roll och gör skillnad för medborgarna.”

Är du en ledare som är riktigt bra på att kommunicera mål, roller och ansvar? En ledare som fångar upp goda idéer, firar framgångar och har ett ledarskap som genomsyras av hänsyn, respekt och vänlighet? Vill du jobba i ett nära samarbete med medarbetarna för en ständig utveckling och förbättring?

Då är du varmt välkommen till oss!


Vi söker nu en VD till kommunens Industrihusbolag
Du ska ha högskoleutbildning och erfarenhet av fastighetsförvaltning och byggande samt god kännedom om de lagar och regler som styr verksamheten inom området. Uppdraget innebär också ett ansvar för ekonomi och uppföljning av verksamheten. Vi jobbar med hållbar, uthållig utveckling och för det här uppdraget är vi särskilt intresserad av dig som har erfarenhet av exempelvis energieffektivisering och hållbart byggande.

Vännäs kommun utreder just nu möjligheten att bilda ett nytt bolag för att förvalta och utveckla kommunens samlade fastighetsbestånd, dvs. de fastigheter som idag finns inom Vännäs kommuns fastighetsavdelning, industrihusbolagets fastigheter och fastigheterna inom resultatenheten Vännäs Bostäder. VD:n vi nu söker ska ansvara för att färdigställa utredningen, och om ett bolag bildas, genomföra organisationsförändringen och därefter leda bolaget.

Den VD vi söker kommer anställas av Vännäs Industrihus AB. Bolagets verksamhet består av att producera, administrera och hyra ut lokaler till näringslivet i kommunen. Bolaget förvaltar och utvecklar idag sju näringsfastigheter med en total lokalyta om ca 75 000 kvm. Vännäs Industrihus AB är ett helägt bolag till Vännäs kommun.
Som VD i Vännäs Industrihus AB har du ett övergripande personal- och resultatansvar. Du driver, följer upp och utvecklar verksamheten både ur ett affärs- och organisationsperspektiv samt säkerställer att resultatkraven uppfylls.

I uppdraget ingår också att sköta kontakter med våra hyresgäster, arbeta med utveckling av fastigheterna samt initiera och ansvara för projekt. Det innebär att du kommer att arbeta med förhandlingar, upphandlingar för investeringar och strategier för långsiktiga underhållsplaner.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

Placeringsort: Vännäs

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Executive.
Lämna din ansökan på experis.se (annonsnr: 906324).
Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.com.
Urval sker löpande. Skicka oss därför din ansökan så fort som möjligt.
Sista ansökningsdag är den 5 januari 2014.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Frisendahl
060-64 65 40
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Karin Backman
063-57 66 63
Veronica Hagborg
0703773512
Bernt Legersjö

Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Elin Granholm

Lena Råberg-Wigermo

Urban Appelquist
019-16 65 54
Denise Wiberg
031-61 72 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

Klarabergsgatan 28
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


19 april 2024

12 april 2024

CEO / Sales Manager

8 april 2024