Energitekniker

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för energi och miljö? Vi på LKF söker nu dig som vill arbeta som energitekniker och har en bred erfarenhet och kunskap. Du bör vara drivande och ha god hand med kunder. Då detta är ett fritt och självständigt arbete ställer det även krav på dig att vara ansvarstagande och flexibel. 

Vi erbjuder ett varierat arbete där du kommer att samordna och tillhöra vårt engagerade team där dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet.

Som energitekniker kommer du att:


• ansvara för samordning och uppföljning av driftstatus via vårt styr, regler- och övervakningssystem (SRÖ)
• utföra löpande arbete med driftsoptimering tillsammans med övriga ansvariga inom LKF
• vara ett stöd inom området både internt och till våra anlitade entreprenörer/leverantörer
• utföra energi- och funktionsbesiktningar samt analyser av energiförbrukning inom våra fastigheter
• medverka till att återkommande driftåtgärder rapporteras vidare inom LKF, ex till vår underhållsenhet

Vi ser gärna att du har en driftteknikerutbildning eller likvärdig utbildning och goda kunskaper inom styr- och reglerteknik samt energisystem. Du bör även ha erfarenhet av arbetsledning då denna roll kommer att ha ett samordningsansvar inom energiområdet.

Du har goda kunskaper i Office-paketet och en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid din känsla för service då du kommer att ha en daglig kontakt med kunder och entreprenörer. För tjänsten krävs även att du har ett stort energi- och miljöintresse, är kostnadsmedveten samt innehar körkort B.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 20 mars 2017.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Teknisk chef Bertil Lundström på telefon 046-35 85 53 eller HR-koordinator Emma Sjödell på mail emma.sjodell@lkf.se eller telefon 046-35 86 74.

 

LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 9 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 25 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Distributionsledare

Distributionsledare

8 maj 2024

3 maj 2024

25 mars 2024

17 april 2024