Engagerad ekonom/civilingenjör sökes till spännande uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett arbete som utmanar dig? Vill du arbeta med frihet under ansvar och ha en arbetsdag fylld med variation? Då har vi uppdraget för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?

I rollen som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer kundens behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt och du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Vem trivs här?

Du trivs med att arbeta mot deadlines och hålla god kvalitet i ditt dagliga arbete. Du hanterar problem på ett strukturerat sätt och hanterar avvikelser så snart de uppstår. Vidare tycker du att förbättringsarbete är självklart och tillhör det dagliga arbetet.

Du har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi eller civilingenjörsutbildning inom logistik). Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3. Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift behövs i arbetet.

Tycker du om att arbeta självständigt, är utåtriktad och drivande som person är detta rätt tjänst för dig. Din samarbetsförmåga och ditt flexibla sätt kommer också vara viktiga i rollen som operativ inköpare. 

Vad erbjuder vi?

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Frida Andersson på tel: 011-358887 eller F.Andersson@adecco.se

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare
  • Publicerat: 28 februari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024