Engagerad interimschef till statlig verksamhet

Engagerad interimschef till statlig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av ledarskap och drivs av att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker nu för kunds räkning en driven person som vill axla rollen som interimschef för avdelningen verksamhetsstöd. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Arbetet som avdelningschef hos vår kund är både strategiskt och operativt och rör ett brett spektrum om frågor. Dessa är kopplade till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation och lokaler. I rollen ingår ett nära samspel med övriga avdelningar och en plats i ledningsgruppen. Du rapporterar till generaldirektören.

Som medlem i ledningsgruppen behöver du besitta ett helhetstänk samt ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Till rollen hör också samverkan med andra myndigheter så som Arbetsgivarverket, Statens servicecenter, Ekonomistyrningsverket med flera.



Du erbjuds


* Ett spännande interimsuppdrag som ger värdefull erfarenhet.
* Del i en verksamhet med ett för samhället viktigt uppdrag.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för avdelningen verksamhetsstöd leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner samt direkt i verksamhetens kärnuppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter har ett fokus på att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd. Utöver detta leder du dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt entusiasmerar dem.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst fem års erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner samt har god kunskap om att driva en verksamhet med personal- och budgetansvar
- Kan börja senast 20/3 - 2023
- Har förmåga att uttrycka dig väl i skrift och tal på svenska

Meriterande för rollen är om du:


* Innehar en universitets- eller högskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning
* Har erfarenhet från budgetering och ekonomisk uppföljning
* Tidigare arbetat inom offentlig sektor


Vi söker dig som är:


* Självgående
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Sista möjliga startdatum 20/3 - 2023
* Omfattning: Heltid, interimsuppdrag om 400 timmar
* Placering: Kristinehamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Övrig information


* Start
* Omfattning
* Placering


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 maj 2024

Myndighetschef

15 maj 2024

Site Manager

Site Manager

14 maj 2024

enhetschef till Medborgarskolan

enhetschef till Medborgarskolan

14 maj 2024