Engagerad Kundservicemedarbetare med en hög känsla för service

Arbetsbeskrivning

Är du engagerad och ansvarstagande, med en hög känsla för service? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att jobba med kundservice? Då kan du vara den vi söker!

För kunds räkning söker vi en Kundservicemedarbetare på heltid med start omgående. Vår kund är verksam inom inredningsbranschen och bedriver bland annat en välrenommerad butik och webhandel med lokaler i centrala Stockholm.

I rollen som Kundservicemedarbetare är det din uppgift att svara på kundförfrågningar via telefon, mail och chatt från kunder över hela världen. Du kommer bland annat erbjuda kunderna support och information om produktsortimentet, svara på frågor kring leveransmöjligheter och erbjuda rådgivning. Vidare hjälper du kunderna att lokalisera sina ordrar, genomföra beställningar, ta emot och hantera reklamationer och genomföra krediteringar.

Var fjärde vecka kommer du att jobba ifrån butiken och stödja butikssäljarna med diverse kundärenden. På så sätt håller du dig uppdaterad om företagets produktutbud samtidigt som du får en god förståelse för företagets kunder.

Vår kund strävar efter att ständigt utveckla sin E-handel och förbättra kundupplevelsen. De undersöker alltid varför ett kundärende uppstår och jobbar proaktivt för att liknande ärenden inte ska dyka upp igen. I rollen jobbar du därför i nära samarbete med E-handelsavdelningen. I rollen arbetar du i affärssystemen Navision och Salesforce.

Din profil
För att passa i rollen som Kundservicemedarbetare tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst alternativt erfarenhet av kundkontakt genom exempelvis arbete i butik, restaurang eller inom resebranschen. Du brinner för att erbjuda kunderna service utöver det vanliga och ser ett värde i det.

Krav för tjänsten är att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du har en förståelse för e-handel och en förmåga att se flödet som kunden går igenom när han eller hon handlar på företagets hemsida. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med e-handel samt om du har erfarenhet av affärssystemen Navision och Salesforce.

Vi söker dig som är handlingskraftig, prestigelös och förtroendeingivande. Du är en skicklig kommunikatör som är professionell i ditt bemötande oavsett vilken kund eller kollega du bemöter. Vidare har du har ett öga för detaljer och samarbetar väl med andra.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidareanställning Tillsvidare
  • Publicerat: 11 juli 2018

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

26 april 2024