Engagerad löneadministratör till OC!

Arbetsbeskrivning

OmsorgsCompagniet hjälper äldre och personer med funktionshinder i deras hem.Vi har funnits sedan 2003 och har i dagsläget över 300 anställda inom koncernen. Vi bedriver idag verksamhet i Stockholm, Jönköping, Västerås och Göteborg.Huvudkontoret finns i dagsläget i Kärrtorp, nära Globen.OmsorgsCompagniet har sedan starten varit ett engagerat företag som brinner för att erbjuda en hög kvalitet på ett nytänkande sätt.Då många kunder upptäckt och valt våra tjänster har vi vuxit i snabb fart.Från en omsättning på cirka 9 miljoner första bokslutsåret till senaste bokslutet som landade på cirka 70 miljoner kronor för koncernen.Vi har i dagsläget över 300 anställda.Vi satsar långsiktigt och väljer därför att utöka vår nuvarande administration.Är du rätt person kommer du att ha goda möjligheter att växa och utvecklas inom företaget.Vi söker nu en löneadministratör som är ett ess på att ge verksamhetschefer, ledning och personal snabb service, korrekta uppgifter, och som gillar att ha mycket kontakt med personal och chefer inom OC.Arbetsuppgifter och ansvar: Du kommer att ansvara för att tillsammans med befintlig löneadministratör sköta lönehanteringen.Dvs allt från kontroll av tidrapporter, inmatning av uppgifter i lönesystemet till inrapportering avseende försäkringar, pension med mera.Vi sköter lönerna via Hogia, vilket vi precis börjat använda oss av.Arbetet kan även att komma innehålla viss ekonomiadministration, t.ex. fakturering, kontering eller annat förekommande ekonomisk administration. Krav på utbildning och erfarenhet: Vi söker dig med flerårig erfarenhet från löneadministrering, gärna med adekvat utbildning avseende löneadministreringsområdet.Du skall ha flera års erfarenhet av samma eller liknande arbetsuppgifter från ett stort till medelstort företag.Helst inom samma bransch, dvs.inom stöd, service, vård och omsorg.Du är van att jobba i administrationsprogram som Hogia och Visma.Goda kunskaper i Word och Excel är ett önskemål.Personliga egenskaper: Arbetet är i huvudsak självständigt men du kommer även att ha flera interna och externa kontakter.Det är därför viktigt att du är ansvarsfull, flexibel och har god samarbets- och kommunikationsförmåga.Noggrannhet är en självklarhet.Vi sätter även stort värde vid din förmåga att bidra till att effektivisera arbetssätt och flöden.Du har ett engagemang och tycker om att arbeta i ett företag som ständigt utvecklas och förändras. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.Tillsättning av tjänsten sker snarast.Arbetstiden är 40 timmar/vecka, måndag - fredag, kl.08.00 - 16.30.Ange löneanspråk i din ansökan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att svara på frågor om tjänsten via telefon, men det går bra att maila.Om du skickar din ansökan via e-post, vänligen bifoga CV i .doc- .docx- eller .rtf-format, så att vi kan läsa den.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Malin D Novakovic
086495900
Regionchef Birgitta Ekegren
08-6495900 0708_473925
Regionchef Birgitta Ekegren
08-6495900 0708-473925
VD Malin D Novakovic
086495900
Samordnare Mats Burman
086495900
samordnare Linnea abrahamsson
086495900
samordnare Tina Casperson
086495900
Regionchef Birgitta Ekegren
0708473925
Regionchef Birgitta Ekegren
086495900
Bitr Verksamhetschef Camilla Williamsson
086495900

Sammanfattning

Besöksadress

Edövägen 2
Saltsjö-Boo

Postadress

Edövägen 2
Saltsjö-Boo, 13230

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024