Engagerad personaladministratör sökes till kund inom utbildningssektorn

Arbetsbeskrivning

Är du flexibel och social, samt trivs i en roll där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter? Vår spännande kund söker nu en tillfällig ersättare för deras nuvarande personaladministratör med anledning av föräldraledighet.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund bedriver forskning inom grundläggande vetenskap, där fokus ligger på att upptäcka de mekanismer som orsakar sjukdomar. Idag består de av tolv avdelningar, med sammanlagt ca 250 anställda, som utövar undervisning och forskning inom bland annat områdena proteinkemi, metabolism, inflammationsforskning, molekylär neurobiologi och vävnadsbiologi.

Dina arbetsuppgifter:

Som personaladministratör kommer du främst att hantera operativt arbete; att administrera och handlägga anställnings- och rekryteringsärenden, utfärda intyg och hantera övrig förekommande personaladministration. Du kommer stötta institutionens personalsamordnare genom att vara behjälplig i arbetet med lönerevision och andra årliga, återkommande HR-processer. Majoriteten av de anställda vid institutionen är doktorander och forskare från hela världen, därav innefattar arbetet även att hantera ärenden som rör de anställdas vistelse i Sverige, såsom att förmedla kontakt med myndigheter och andra berörda parter.

Dina kvalifikationer:

- Högskoleutbildning inom personalvetenskap
- Minst fem (5) års erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% med start 2018-10-01 som beräknas pågå under sex (6) månader, med chans till förlängning. Placeringsort kommer att vara Solna.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 september 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023