OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Båthöjden Plaza
Aleris Båthöjden Plaza är ett modernt och stilfullt boende beläget i Saltsjöbaden. Verksamheten har 56 lägenheter fördelat på 6 enheter (demens, somatik, korttidsdemens) samt många vackra gemensamma utrymmen för aktiviteter och underhållning eller annan samvaro. Trädgården erbjuder möjlighet till aktivitet och vila - här finns boulebana, planteringsbäddar, promenadstråk, sittgrupper och vacker växtlighet. Verksamheten präglas av skärgårdstema som gör sig påmint i miljön ute och inne. Boendet drivs i egen regi vilket innebär att vi har avtal med och tar emot boende ifrån olika kommuner. På Båthöjden Plaza arbetar du tillsammans med undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut, kost- och måltidshandledare, driftledare, städare, verksamhetschef samt biträdande verksamhetschef.
Om arbetet och din utveckling Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete med bra arbetstider, engagerade medarbetare, goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar att verkligen göra skillnad för våra boende. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt och fokuserar alltid på det friska. Därför är det viktigt att du trivs med att arbeta uppmuntrande och stödjande för den boende. Vi är i början av ett förändrings-/förbättringsarbete med stora möjligheter att påverka vården och omsorgen och som sjuksköterska fyller du en viktig funktion i arbetet med att säkerställa och utveckla teamets egenskaper.
Du har en arbetsledande roll, där du förväntas arbeta stödjande och uppmuntrande. Arbetsmiljön är flexibel med väldigt varierande dagar. Du kommer att ha omvårdnadsansvar för ca 10 boende och att vara ansvarig för det medicinska arbetet för högst 56 boende när du är i tjänst kväller och helger.
Om dig vi söker Som person
Vi söker dig som värdesätter möjligheten till nytänkande, förändring och att påverka. Du känner ett stort engagemang för att göra skillnad för våra boende. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet.
Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med boende, anhöriga och medarbetare och vi lägger stor vikt vid dig som person. Känner du igen dig i vår beskrivning och vårt sätt att jobba, har du en spännande möjlighet hos oss.
Bakgrund
Legitimerad sjuksköterska Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorg och fördjupade kunskaper inom demens och BPSD. Datorvana är ett krav
Övrigt: Anställningsform: tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Schemalagd arbetstid med arbete var tredje helg, 75 % Tillträde: Enlig överenskommelse Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas
Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-04-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Kirsten Ytterberg, tel 0734-367 947.
Välkommen att söka!
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Lund
+46 7355938340
Ulf Tunemar
070-0808624
Elisabeth Adriansson
08-123 190 30
Kristin Ahne
070-080 86 63
Gunnel Wahlgren
+46 30083 43 47
Ulf Orswall
0414-819456, 073-4397805
Lotta Sjödin
+46 725105960
Maria Jönsson
070-080 86 64
Anna-Lena Persson
070-0808665
Susanne Beck
+46 725435950, +46 725435950