Enhetsadministratör - till Arbetsmarknadsdepartementet

Arbetsbeskrivning

Sekretariatet för verksamhetsstöd, Arbetsmarknadsdepartementet

Är du en kvalitetsmedveten administratör som trivs med att ta ett stort ansvar? Gillar du administration och tycker om att ge service? Som enhetsadministratör hos oss ger du stöd till verksamheten i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna innebär att ge professionellt administrativt stöd till sekretariatet och departementet samt den administrativa chefen. Du kommer ha ett övergripande ansvar för och koordinera, assistera och ge service i de administrativa frågor som sekretariatet hanterar. I arbetet ingår att sköta personaladministrativa uppgifter och stötta personalfunktionen samt kommittéadministration. I arbetsuppgifterna ingår bland annat ärende- och beslutshantering, administrera mötes-, konferens- och resebokningar, administrativt stöd i framställningen av budgetpropositionen, administration när medarbetare börjar och slutar, ta fram bevakningslistor och rapportera till lönekontoret, hantering av behörigheter och IT-konton. Viss rekryterings- och ekonomi-/fakturaadministration ingår också. Rollen innebär också att hjälpa till och fungera som ersättare vid frånvaro för andra administrativa funktioner på sekretariatet och departementet. Det ingår vidare att vara med i departementets och regeringskansliets olika administrativa nätverk. Du kommer också vara departementets kontaktperson i IT-frågor och samordna departementets IT- och telefonifrågor. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete med liknande administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet. Har du kompletterande utbildning inom administration och personaladministration är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande administrativt arbete inom en myndighet. Liknande administrativ erfarenhet från Regeringskansliet är också meriterande. Det är en fördel om du har kunskap om ärendehanteringsrutiner och personaladministrativa system som exempelvis Palasso och ReachMee.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som enhetsadministratör behöver du vara en kvalificerad administratör med förmåga att skapa struktur, ordning och kvalitet. Du tycker om att ta tag i stort som smått och är utvecklingsinriktad. Som person är du serviceinriktad, noggrann, självgående med god samarbetsförmåga och integritet. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har förmåga till helhetssyn och ser vad som behöver göras samt tar initiativ. Du är flexibel och har förmåga att tidvis arbeta under tidspress. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och det är en fördel om du även kan göra det på engelska. Du har intresse av att arbeta med de IT- och teknikfrågor som sekretariatet hanterar.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Charlotta Wickman som är administrativ chef och enhetschef, på 08-405 40 76. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Katarina Sandström på 08-405 22 15. Fackliga kontaktpersoner är Kristina Lindström för Saco och Susanna Stål för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 9 september 2019.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Statsråd i Arbetsmarknadsdepartementet är Ylva Johansson, Arbetsmarknadsminister och Åsa Lindhagen, Jämställdhetsminister samt minister med ansvar för arbetet mot diskriminering och segregation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 augusti 2019

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024