Enhetsassistent- arbeta som administrativt stöd till enheten.

Enhetsassistent- arbeta som administrativt stöd till enheten.

Arbetsbeskrivning

Enheten för skog, miljö och forskning, Landsbygds- och Infrastrukturdepartemenet
Tycker du om att  arbeta med administration och ge service?
Kan du möta höga krav på noggrannhet och effektivitet?
Som vår nya medarbetare får du ett variationsrikt jobb i en händelserik miljö och vi erbjuder ett utvecklande arbete som bidrar till regeringens politik inom skog, miljö och forskning.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att vara ett stöd till chefer och handläggare, bland annat administration kring ärendehandläggning, expediering av regerings- och regeringskanslibeslut, språkgranskning, diarieföring, dela och expediera interpellationer och riksdagsfrågor. I rollen har du ett nära samarbete med enhetsassistenter på övriga enheter inom landsbygdsavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med IT-stöd inom relevanta områden, arbete med dokumenthanteringssystem samt att vara ett stöd vid genomförande av digitala möten. I dina arbetsuppgifter ingår att ha en central roll i att bistå chefer och handläggare med administrativa uppgifter vid interna och externa möten, konferenser och seminarier, bistå med inköp och beställningar samt personaladministration och introducera nya medarbetare. 

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och har erfarenhet av arbete som enhetsassistent och/eller administratör med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter. Meriterande om du har erfarenhet av arbete på Regeringskansliet eller annan myndighet. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av statsförvaltning, ärendehanteringssystem, digitala arbetssätt samt genomförande av digitala möten. Du behöver ha goda kunskaper inom IT och Officepaketet samt du kan uttrycka dig väl i svenska i både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du för arbetsuppgiften har relevanta eftergymnasiala studier. Har du kunskap i Excel, SharePoint, dokumentmallar, Palasso, Agresso samt kunskap av digitala arbetssätt och mötesplattformar som exempelvis Skype, Zoom och/ eller Doodle ser vi det som meriterande.

Dina egenskaper
Du har god samarbetsförmåga, håller hög kvalité i ditt arbete och kan arbeta självständigt med gott omdöme. Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad, resultatinriktad och flexibel. Du är noggrann och ordningsam med god förmåga att strukturera ditt arbete. Du är stresstålig och trivs med att arbeta i en verksamhet som periodvis präglas av ett högt arbetstempo. Du har en förmåga att ta egna initiativ och är intresserad av att lära dig om digitala arbetssätt samt tekniska lösningar.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning, vikariat fram till sep 2024, det kan finnas möjlighet till en eventuell förlängning.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Ingeborg Bromée som är TF enhetschef, på 08–405 81 35. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Malin Edström på 08-405 12 75. Fackliga kontaktpersoner är Jennie Sölving för Saco och Peter Kalliopuro för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 22 november 2023.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Landsbygds- och infrastrukturdepartementet ansvarar för frågor som rör landsbygd, livsmedel och areella näringar, regional utveckling, transporter och infrastruktur samt bostäder och samhällsplanering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 22 november 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


16 maj 2024