Enhetschef

Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Enhet Kundcenter

Vill du vara med och leda, driva och entusiasmera vårt Kundcenter, som utsågs till Sveriges bästa servicedesk 2019?

Vi söker
Vi söker en ledare som ska ansvara för utveckling av enhetens verksamhet och resultat utifrån uppsatta mål. Som person har du förmåga att inspirera och engagera dina medarbetare, är tydlig och strukturerad, samtidigt som du är flexibel, prestigelös och uthållig. Du har god förmåga att skapa förtroende och trygghet hos dina medarbetare och IT-centrums kunder.

Vi erbjuder dig
Som chef i regionen erbjuds du olika vidareutbildningar och du kommer också delta i regionens nätverk för engagerat ledarskap. Där får du möta andra chefer i regionen och prata frågeställningar som rör möjligheter och utmaningar, hur vi kan stärka ledarskapet och vår utvecklingskraft! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/ (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som enhetschef är du arbetsgivarrepresentant och ledare. Du ska i rollen som enhetschef ge goda förutsättningar för medarbetare att göra ett bra arbete genom att leda, inspirera och entusiasmera till utveckling mot uppsatta mål. Du bidrar till en kultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling. Du ansvarar för personal och arbetsmiljö inom din enhet, samt för att enheten följer Region Jönköpings läns policys och riktlinjer. Du har ett operativt ansvar för enhetens leveranser och arbetar för att arbetssätt och processer ständigt förbättras. I rollen som enhetschef leder du det dagliga arbetet via dina teamledare. Du ingår i IT-centrums ledningsgrupp och direktrapporterar till din områdeschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefen för Lokal IT-service.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss har du en positiv framtoning, lätt för att motivera och entusiasmera dina medarbetare och kollegor, samt en mycket god samarbetsförmåga. Du är van vid att ha personalansvar och arbetsmiljöansvar, samt har god erfarenhet av att leda mot uppsatta mål. Du har dokumenterat goda ledaregenskaper och ledarerfarenhet från IT-branschen. Erfarenhet av att arbeta med support i en större organisation, samt erfarenhet av ITIL är också viktiga kvalifikationer. Du har adekvat utbildning inom IT från universitet eller högskola eller att du på annat sätt har kunskaper/utbildning i detta. Att vara enhetschef hos oss förutsätter att du har goda ledaregenskaper samt en förmåga att se till helheten. Du har tydligt medarbetarfokus, förmåga att organisera arbetet, delegera och tillvarata allas potential, samt att driva förändringsarbete. Du har god erfarenhet av att leda och facilitera avstämnings- och enhetsmöten eller motsvarande, och är en mycket god kommunikatör och informatör.
Mycket stor vikt läggs på din personliga lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Sista ansökningsdag är den 16 januari. Inkommande ansökningar samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I rekryteringsprocessen kan vi komma att använda oss av testverktyg som komplement. Har du frågor kan du kontakta Områdeschef IT Tomas Lundberg, 0705-195632. Välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.


I modern verksamhetsutveckling är IT en viktig och naturlig del av verksamheten, och i takt med att verksamheten utvecklas, ökar också behovet av, och insatserna för, IT-utveckling. Den ökande digitaliseringen av vårt samhälle i stort medför att kraven på ändamålsenliga IT-lösningar ökar. Vår uppgift är att i allt snabbare takt tillhandahålla ändamålsenliga, snabba, säkra IT-lösningar med hög tillgänglighet för både verksamhet och medborgare. IT-centrum är därför i en ständigt pågående utvecklingsresa där vår organisation präglas av processtänk och hög kvalitet i leveranserna. Vi arbetar alltid med att förbättra i alla led, strukturellt, metod- och kompetensmässigt. Här blir du en viktig del och har stor möjlighet att kunna påverka.

IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processorienterat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt ISO-certifierade verksamhetssystem. Vi är idag ca 200 engagerade medarbetare som har hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning!

Vi söker nu en enhetschef till enhet Kundcenter där vi arbetar organiserat i olika servicedeskfunktioner med medarbetare i rollerna IT-tekniker, systemtekniker och systemadministratörer. Inom enheten finns också en SOC (Security Operating Center) bestående av IT-säkerhetsanalytiker. Vi arbetar främst med hantering av incidenter, förfrågningar och standardbeställningar som stöd till regionens ca 11 500 medarbetare. Arbetet sker i nära samarbete med teamledare och processkoordinatorer. Enheten består av ca 30 medarbetare som arbetar nära kunderna med ambitionen att alltid göra saker bättre, att tänka långsiktigt och att alltid ge bästa möjliga support.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024