Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Sedan juli 2012 är K REHAB en del av Humana. Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är 12 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vill du vara med från start och utveckla en ny verksamhet, för vuxna med s.k. samsjuklighet

K REHAB skall starta två nya avdelningar, för vuxna. 14 respektive 10 platser per enhet. K REHAB bedriver kvalificerad rehabilitering av vuxna klienter med psykiatrisk problematik inkl. missbruk. Klienterna oftast mycket svåra med en tung multiproblematik. Uppdragsgivare är socialtjänst, vuxenpsykiatrin, rättspsykiatrin och kriminalvården.
Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för budget och driver kvalitets- och utvecklingsarbetet på enheten. Du har det övergripande arbetsledaransvaret för personalen på enheten vilket innefattar arbetsmiljöansvar. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har följande egenskaper och erfarenheter med dig i bagaget:

Vi söker dig som har en socionom utbildning på högskola eller annan utbildning som av arbetsgivaren kan bedömas som jämförbar samt tidigare erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete inom missbruks- och beroendevården.
Grundutbildning i KBT eller KPT (motsvarande steg 1) är meriterande.
Vi söker Dig som tycker om att samarbeta, har god förmåga att arbeta självständigt och vill vara med och utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort B krävs.

Övriga kvalifikationer:
Kognitiv beteendeterapeutisk bakgrund är meriterande
Lång erfarenhet av kvalificerat behandlingsarbete av missbruk.
Tidigare arbetsledande roll med personalansvar en merit
Tidigare arbete på socialtjänstens område en merit

Gärna erfarenhet och intresse av att starta och utveckla modell verksamheter
Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och ha tydligt ledarskap.
Förmåga att skapa en god och attraktiv arbetsmiljö för alla i boendet.
Stimulera medarbetare till att växa i sin yrkesroll .

Du har erfarenhet av att tillämpa individuella handlingsplaner i praktiken.
Du har god samarbetsförmåga och trivs med att leda och utveckla medarbetare och verksamhet. Du har lätt att anpassa dig efter olika situationer och krav

Du är resultat- och målinriktad och har en god förmåga att prioritera och kommunicera. Du har lätt för att se helhetsperspektiv och att arbeta med verksamhetsövergripande mål.

Anställningsinformation
Arbetstid: Mån-fredag, sysselsättningsgrad 100 %. Tillträde 1 aug-15, verksamhetsstart 1 sep-15.

Sista ansökningsdatum: 31 marsi 2015
Välkommen med din ansökan och CV via e-post till jobb.Behandlingsassistent@inom.com Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ethel Lorentzson, Enhetschef
0725589055
Lotta Malmros, Enhetschef
0413-234 96

Sammanfattning

Besöksadress

Åsögatan 119 2 tr
STOCKHOLM

Postadress

Åsögatan 119 2tr
STOCKHOLM, 11624

Liknande jobb


Beteendevetare

Beteendevetare

14 maj 2024

Fältsekreterare till Smedjans sysselsättningscenter

Fältsekreterare till Smedjans sysselsättningscenter

14 maj 2024