Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi ca 24000 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

I kommunledningsstaben ingår funktionerna ekonomi, personal, kommunikation och kansli. Arbetet består av såväl strategiska utvecklingsfrågor som operativt stöd till verksamheten.

Kanslifunktionen arbetar med juridiska ärenden och utredningar för hela förvaltningen. Kanslifunktionen är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium, notarius publicus och all service runt borgerliga vigslar. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift. I kanslifunktionen ingår även överförmyndarverksamhet, säkerhetssamordnare, IT-strateg, folkhälsostrateg, projektledning och kvalitetsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
På kanslifunktionen inrättas en ny enhet för strategi och utveckling. Som enhetschef har du personal- och verksamhetsansvar för de medarbetare som ingår i enheten och svarar direkt till kanslichefen som representerar enhetens frågor i förvaltningens ledningsgrupp.

Strategi och utvecklingsenheten ansvarar för att leda och samordna kommunens arbete med styr- och ledningssystem, intern kontroll, uppföljning och analys genom verksamhetsuppföljningssystemet Stratsys, IT-utveckling i samarbete med Tranemo kommun, kommunens interna kvalitetsnätverk, folkhälsofrågor, miljöstrategiska frågor, omvärldsbevakning, våra arbetssätt (Lean, enkäter, guider etc) samt kommunens projektkontor.
Du ansvarar och leder följande funktioner: utvecklingsstrateg, utvecklingsledare, IT-strateg, folkhälsostrateg, miljöstrateg och projektledare.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på högskolenivå med för uppdraget relevanta ämnen där juridik, ekonomi, kvalitetsarbete, projektledning, styrning, uppföljning och/eller ledarskap är meriterande.
Du har en gedigen erfarenhet av arbete i offentlig sektor, av kvalitets- och projektarbete samt av ledarskap som chef/projektledare. Det är meriterande om du har kunskap om kommunallag, ekonomisk styrning och uppföljning i kommunal verksamhet samt förbättringsarbete enligt Lean.
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och van att kommunicera, hantera och analysera stora mängder information. Du bidrar till kommunens utveckling med din lojalitet, flexibilitet och positiva inställning och du har god förmåga att skapa engagemang och samordna samt med ett gott omdöme och strategiskt god förmåga, leda och motivera individer och grupper.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf kanslichef Anita Dalengren
0321-595012
Assistent Mona Brolin
0321-595015
Kanslichef Pehr Johansson
0766-43 50 12
Kanslichef, Ulricehamns kommun Pehr Johansson
0321-595012

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, Kanslifunktionen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Vi söker en enhetschef till personlig assistans

Vi söker en enhetschef till personlig assistans

29 maj 2024