Enhetschef, administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen stödjer och servar runt 4 000 äldre och personer med funktionsnedsättning boende i vår kommun. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemtjänst, korttidsvård, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Verksamhet Vårdboende består av 15 enheter; särskilt boende för personer med demensproblematik eller somatiskt långtidssjukdom samt boende med hemtjänstinsatser, s k servicehus. Varje enhet leds av en enhetschef med placering på boendet. Inom verksamhetsområdet arbetar i dag ca 450 medarbetare som ger insatser till ca 750 kunder. Verksamheten söker nu en enhetschef till administrativa enheten med uppdraget att serva alla enheter i administrativa frågor och bemanningsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef är ditt ansvar att leda, planera, samordna och följa upp verksamheten mot fastställda mål och planer. I rollen ingår att utveckla och driva verksamheten mot ständiga förbättringar. Du har verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljöansvar för din enhet. Enheten består av 10 administratörer, vårdboendets vikariepool om ca 10-12 personer samt timvikarier som arbetar inom verksamhetsområdet.

Huvuduppdraget är att serva verksamhetens enheter i administrativa frågor och bemanningsfrågor. Du ansvarar för rekrytering och introduktion av vikarier samt att följa upp verksamhetens framtida behov av kompetens i nära samarbete med övriga enhetschefer.

Som enhetschef ingår du i Vårdboendets ledningsteam.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet och/eller adekvat universitetsutbildning inom området. Tidigare ledarerfarenhet är ett krav och har du erfarenhet från liknande verksamhet med vikariehantering är detta meriterande. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana.

Som person är du förtroendeingivande och har du förmåga att inspirera och motivera medarbetare i utvecklingsarbete och till goda arbetsresultat. Du bör vara strukturerad, organiserad och ha en vilja att driva och utveckla verksamheten framåt. Det är viktigt att du står för ett verksamhetsnära och kommunikativt ledarskap. God samarbetsförmåga och serviceanda är en förutsättning då arbetet innebär att leda en verksamhet i nära samarbete med kollegor.
Tjänsten kräver att du har körkort.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Grundanställningen är tillsvidare. För chefsbefattningar tillämpas ett tidsbegränsat förordnande på fyra år. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 21 augusti 2015

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023