OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen.
Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 1 500 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Inom socialförvaltningen söker vi nu en enhetschef till vår handläggarenhet som består av totalt tre erfarna handläggare - två för SOL, och en för LSS. Ditt primära uppdrag är att uppnå en effektiv och rättssäker handläggning där brukarna får den omsorg de har rätt till enligt socialtjänstlagen. I rollen som enhetschef har du ledningsansvaret för personal, ekonomi samt för verksamhetens utveckling. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp som består av enhetschefer för IFO, SÄBO, Hemtjänst, LSS & Socialpsykiatri, Hemsjukvård, och rapporterar direkt till Förvaltningschefen.
Du leder verksamheten med stort engagemang, är en närvarande chef samt har ett strategiskt och övergripande perspektiv.
Ditt andra uppdrag är att arbeta som kvalitets utvecklare där du är en central person i förvaltningens kvalitetsarbete. Du arbetar med övergripande kvalitetsledningsfrågor samt ansvarar för förvaltningens kvalitetsledningssystem. Du stöttar och följer upp förvaltningens systematiska kvalitetsarbete tex avseende processkartläggning, rutinhantering och andra verksamhetsnära frågor. Du arbetar med generellt utredningsarbete såväl som Lex Sarah utredningar samt rapporterar statistik/uppföljningar till tex IVO/Socialstyrelsen.
Omvärldsbevakning inom området kvalitet samt att informera verksamheten om nya krav och riktlinjer från Socialstyrelsen och IVO ingår också i ditt uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet som av att vara chef/ledare. Du skall ha tidigare erfarenhet från myndighetsutövning inom området samt vara väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten. Du är förtroendeingivande har förmåga att leda, inspirera och utveckla dina medarbetare. Du har hög förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är strukturerad, effektiv, prestigelös samt har mycket god samarbetsförmåga. Du stimuleras av förändring, har lätt att sätta dig in i olika system och IT -lösningar samt ser möjligheter med digitalisering.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Bor du utanför Ockelbo?
Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!