Enhetschef Hemtjänst natt och larm

Enhetschef Hemtjänst natt och larm

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om jobbet
Vi söker enhetschef för Hemtjänst natt och larm.

Vi arbetar med brukare som behöver god omvårdnad på natten utifrån uppdrag från biståndsenheten och hälso- och sjukvård. Insatserna utförs både genom tillsyn via fjärrtillsyn och fysiska besök. På dag, kväll och natt utför vi larmuppdrag. Det innebär att viss arbetstid är kvällstid och tidig morgon för att kunna träffa dessa medarbetare.

Arbetsplatsen består av ca 36 medarbetare varav en samordnare. Samordnaren ansvarar för planering av insatserna på natten.

Vi arbetar med  kompetensutveckling, välfärdsteknik och samarbetar med andra avdelningar och verksamheter inom kommunen. Vi utvecklar verksamheten utifrån de ramar och möjligheter som finns och är aktiva vid införande av digitala lösningar och välfärdsteknologi. 

Som enhetschef får du även stöd av HR-partner, ekonom och kollegor samt möjlighet till
kompetensutveckling.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer. 

Arbetsuppgifter
- Du har personalansvar, leder och fördelar arbetet och ansvarar för medarbetares arbetsmiljö
- Du är ekonomiskt ansvarig för enheten och följer upp och redovisar kontinuerligt mot tilldelad budgetram
- Du handleder och förmedlar kunskap till medarbetarna
- Du utvecklar även verksamheten tillsammans med medarbetare, kollegor och avdelningschef.
- Du kommer att ha beredskapsvecka ca en gång per år då Uddevalla kommun arbetar med chef i beredskap.

Vi söker dig som
- är självständig och har mod att agera efter din egen övertygelse
- är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändring
- är lojal och visar det genom att du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyers och riktlinjer
- leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet i ditt ledarskap
- ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut
- planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt
- har även en hög samarbetsförmåga och visar det genom att du är bra på att samarbeta med andra

Kvalifikationer
- Du har högskoleutbildning inom relevant område
- Du har B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet som chef eller ledare inom kommunal vård och omsorg.

Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef hemtjänst

24 maj 2024

21 maj 2024