Enhetschef inom LSS

Arbetsbeskrivning

Vi växer och behöver bli en till? ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du ansvar för din enhet inom LSS-verksamheten, däribland personlig assistans. Ansvara för utvecklingen av enheten, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Planera, samordna, utveckla och leda verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut samt mål och riktlinjer. I arbetet ingår även att administrera och dokumentera det löpande arbetet, allt ifrån att upprätta genomförandeplaner, daglig dokumentation samt kontakt med biståndshandläggare och personal från hälso- och sjukvården m fl. Du kommer också att handleda personalen i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning och erfarenhet inom socialt arbete och omsorg. Du ska kunna arbeta strukturerat och resultatinriktat mot utsatta mål och kunna väga samman ekonomi och verksamhet och fatta beslut utifrån detta. Självständighet i kombination med förmåga till samarbete och ett flexibelt arbetssätt värderas högt. Vi arbetar mycket i team och tycker det är värdefullt. Förmåga att motivera och stödja din personal, är lyhörd och engagerad, rak och ärlig, initiativrik, tydlig och handlingskraftig samt ha ett gott humör. Du har lätt för att hantera datorer och datasystem i det dagliga arbetet,vårt dokumentationssystem är Treserva. Du har ett professionellt förhållningssätt då du kommer att vara enhetens ansikte utåt. MERITERANDE Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politisk styrd organisation samt erfarenhet av LSS och personlig assistans ses som en stor merit. Ditt engagemang och intresse för frågorna samt personlig lämplighet är av största vikt. Vi strävar efter jämnare könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖRKELLJUNGA KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 november 2010
  • Ansök senast: 30 november 2010

Liknande jobb


22 april 2024