Enhetschef IT support, information och utbildning

Arbetsbeskrivning

Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.

Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner söker 
Enhetschef IT support, information och utbildning

Du leder arbetet vid Support- Information och Utbildningsenheten i IT-sektionen inom Avdelningen för gemensamma funktioner. Enheten är nybildad, har cirka 15 egna medarbetare och ett flertal externt upphandlade resurser. Ditt ansvar blir att utveckla en väl sammanhållen enhet vars huvuduppdrag är att stödja övriga enheter i Svenska kyrkan. Enheten svarar för såväl teknisk support, applikationssupport och incidenthantering för Svenska kyrkans samlade IT-stöd som information om Svenska kyrkans organisation och verksamhet.

Arbetsuppgifter:

• leda arbetet med att bygga upp den nybildade enheten och utveckla en sammanhållen verksamhet med samstämmig ambition och målsättning bland medarbetarna i gruppen
• operativt leda arbetet med att utveckla Svenska kyrkans supportfunktion och övergripande incidenthantering
• operativt leda arbetet med att utveckla Svenska kyrkans informationstjänst
• operativt leda arbetet med att utveckla utbildningar och samordna utbildningsanordnare inom området
• företräda supportfunktionen i relation till förvaltningsledare och objektägare inom systemförvaltningen samt till användare i verksamheten
• inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare
• implementera och följa upp ett processorienterat och strukturerat arbetssätt
• ingå i ledningen för IT-sektionen


Kvalifikationer:

• relevant akademisk utbildning
• chefserfarenhet med personalansvar
• erfarenhet från kundserviceverksamhet, callcenter eller liknande
• god kännedom om hur man arbetar med processer inom supportfunktionen, främst ITIL-processerna Incident och Problem


Personliga egenskaper:

• förmåga att prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp
• målmedvetenhet, driv och tålamod
• tydlig, kommunikativ med hög integritet
• förmåga att kombinera akut problemlösning med långsiktig planering
• dela Svenska kyrkans värderingar


Tillträde: Enligt överenskommelse

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av IT-chef Razvan Nutu. 

Fackliga representanter är Liselotte Rogberg (Vision), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Jenny Sjögreen (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska innehålla personligt brev och cv och ha inkommit senast den 22 juni 2014. Märk ansökningen med ref.nr 14/40 GF.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Rudin

Monica Henning

Gunilla Tegnelöv

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska kyrkan kansli Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 22 juni 2014

Besöksadress

SYSSLOMANSGATAN 4
None

Postadress

Sysslomansgatan 4
Uppsala, 75310

Liknande jobb


22 april 2024