Enhetschef/ Kategoriledare till Upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

Enhetschef/Kategoriledare inom upphandling

Vi söker en Enhetschef/kategoriledare som vill vara med och bygga framtidens offentliga inköpsverksamhet!

Landstingen genomför ett utvecklingsarbete i syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten i landstingens inköp. En del i detta arbete är att skapa processer och metoder för strategiskt och kategoribaserat inköpsarbete samt implementera nya verktyg och IT-stöd. För att aktivt kunna stödja vården och övriga kärnverksamheter måste upphandlingsenheten förstärkas och vi söker därför ett antal tjänster inom Inköps- och upphandlingsområdet.

Arbetsuppgifter: Som Enhetschef har du en tillika roll som strategisk inköpare och ett ansvar för att effektivisera upphandlingsprocesserna inom ramen för utvecklingsprojektet. I rollen ingår att kartlägga verksamhetens behov inom respektive kategoriområde och utifrån behovet ta fram standardiserade tjänstesortiment. Du ansvarar för löpande leverantörsuppföljning och leverantörsutveckling och för implementering av nya eller förändrade avtal och/eller rutiner. Som enhetschef ansvarar du för 6 upphandlare och kategoriledare och du har ett kontorschefsansvar på orten där du verkar. I enhetschefsrollen ingår ansvar för verksamhetsplanering, budget, kvalitetsutveckling, enhetens produktivitets- och effektivitetsutveckling, omvärldsbevakning, intern kommunikation och att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö för medarbetarna. Som medlem i avdelningens ledningsgrupp har du ett aktivt deltagande i samordning och utveckling av avdelningens ansvar.

Uppdragsgivare: Upphandlingsenheten Landstinget Sörmland och Västmanland

Ort: Eskilstuna

Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Upphandlingsenheten har kontor på flera håll i Mälardalen varav flexibilitet erbjuds avseende placeringsort. Aktuella orter är Eskilstuna och Västerås.

Sista ansökningsdag: Vi ser fram emot din ansökan på www.proffice.se. Sista ansökningsdag den 4 augusti 2013.

För information: Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Elin Andersson, tel: 073-343 49 13 eller Maria Walde, tel: 073-343 41 58. Kontaktuppgifter fackliga ombuden: SACO, Liselott Söderlund tfn 0155-245618 Vision, Hannah Älgekrans tfn 016-103416.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har en relevant akademisk bakgrund alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet. Du har god erfarenhet av strategiskt inköp från privata näringslivet och med fördel fördjupade kunskaper inom inköp av t ex teknik, vård eller tjänster. Du har tidigare chefserfarenhet, god förhandlingsvana och kunskap om att arbeta med förbättringsarbeten. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla logistiklösningar och arbetat med leverantörsutveckling.

Som person är du lyhörd för landstingens kärnverksamhet och arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har förmåga att vara drivande i långa och omfattande projektarbeten och trivs med att tala inför stora grupper. Motvieras du av att vara med och utveckla metoder och processer är detta en tjänst för dig!

Organisations-/företagsbeskrivning: Landstinget Sörmland och Landstinget Västmanland har sedan mitten av 2011 en gemensam upphandlingsenhet. Upphandlingsenheten Sörmland Västmanland ansvarar för landstingens samlade upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt utrustningsplanering för ett samlat värde om ca 4 miljarder per år. Enheten är även en resurs i form av affärsstöd, upprättande av avtal, förhandling, avtalsuppföljning m.m. Enheten består för närvarande av 27 personer och kommer under det kommande året växa till ca 35.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024