Enhetschef, kundservice

Enhetschef, kundservice

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?
NSR ansvarar för renhållningen i nordvästra Skåne och genom denna tjänst får du chans att vara med och bygga ett långsiktigt och hållbart samhälle. Som enhetschef kommer du att leda utvecklingen av vår nya kundserviceenhet. Ditt ansvar blir att forma den nya enheten, lyfta uppdraget och utveckla effektiva arbetssätt där kundens behov möter bolagets högt uppsatta mål.

Du kommer att ha möjlighet att påverka och vara en del av det övergripande strategiarbetet då du ingår i avdelningens ledning samt i bolagets chefsgrupp. Att samverka med bolagets många olika funktioner är grundläggande för att bygga långvariga relationer med kunderna och kommer att vara en del av ditt uppdrag, såväl i målarbetet som i det dagliga arbetet i verksamheten.

Om tjänsten
Som enhetschef för kundservice arbetar du tillsammans med ett engagerat och positivt team som i resan mot en egen enhet och med ett tydligare ansvar för kundrelationen behöver en trygg ledare som tar vid och fortsätter utveckla både medarbetare och grupp. Att stärka teamet genom att säkerställa kompetens och bemanning för att kunna arbeta proaktivt och rådgivande kommer att bli ett av dina första uppdrag.

Enheten omfattar förutom kundservice dessutom bolagets reception och växel, som också står för intern service som diarieföring, post- och nyckelhantering. Även personalmatsalen är en viktig del av enheten och utgör en betydelsefull plats i medarbetarnas vardag.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens planering, uppföljning och utveckling. I din roll har du budget- och personalansvar för enhetens tio medarbetare. Du är tillsammans med dina medarbetare ambassadör för bolaget med uppdraget att ständigt arbeta med att optimera kundupplevelsen.



Vem är du?
Vi ser att du är en trygg ledare med fokus på medarbetarna och att ditt ledarskap grundas i tillit, transparens och samverkan. Du har en stark känsla för service, har goda resultat av att hantera kundärenden och förmåga att guida medarbetarna i detta.

Som person ser vi att du är driven, social och inlyssnande. I ditt arbete behöver du vara målmedveten, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du är tydlig i din kommunikation, har ett stort miljöengagemang, värdesätter hög kvalitet i arbetet och är en närvarande ledare som drivs av både medarbetarutveckling och att skapa goda kundupplevelser.

Vi vill att du har


- Yrkes/högskoleutbildning inom administration, beteendevetskap, samhällskunskap eller motsvarande inom samma roll.

- Erfarenhet från liknande uppdrag inom service

- Erfarenhet av att bygga upp och/eller utveckla motsvarande kundservicefunktion

- Flerårig erfarenhet av ledarskap och personalansvar

- Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska

Meriterande

- Erfarenhet av förändringsledning

- Erfarenhet av att arbeta med målstyrning

- Erfarenhet av avfallsbranschen

- Kunskap inom diarieföring och diariesystem

- Kunskap inom digitalisering

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg

Ansökan Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2023-05-21. Du ansöker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan www.nsr.se (http://www.nsr.se/)

Vid frågor om tjänsten kontakta vår avdelningschef för Strategiska relationer Erika Fjelkner via mejl erika.fjelkner@nsr.se eller på telefon 042-400 13 92.

Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl lennart.jensen@nsr.se

Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl lotta.lewis-jonsson@nsr.se

Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NSR AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024