Enhetschef Nattpatrullen

Enhetschef Nattpatrullen

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vi är ett trevligt och glatt gäng som nu söker ny enhetschefskollega inom äldreomsorgen, Nattpatrullen.  

Vill du vara med i vår spännande verksamhet och i utvecklingen av äldreomsorgen och dessutom i ett team med enhetschefer och leda ett område i utveckling. Då är du den vi söker.

Att också vara trygg och engagerad i sin roll som enhetschef samt kunna bedriva förändringsarbete inom sin verksamhet är viktiga egenskaper som vi värdesätter. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter som präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. 

Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av enhetschefer, vilket innebär daglig stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmaste chef i form av kontinuerliga avstämningssamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagoger etc. 

Arbetsuppgifter


• Leda och fördela arbetet utifrån vård- och omsorgsnämndens verksamhetsområde och ledningsfilosofi, samordna och planera.
• Arbeta mål- och resultatinriktat.
• Ansvara för verksamhetens budget och tillsammans med medarbetarna bedriva verksamheten kostnadseffektivt. 
• Följa upp och kvalitetssäkra verksamheten. 
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering. 
• Bemanningsplanering och schemaläggning.
• Utveckla och motivera medarbetarna genom god kommunikationsförmåga och tydlighet i arbetssätt. 
• Samverka och ha goda relationer inom och utom organisationen. 
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet.

Kvalitikationer


• Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet,socionomprogrammet, personmal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet elelr annan utbildning som anses likvärdig. 
• Erfarenhet av ledarskapsbefattning är ett krav.
• Erfarenhet av utvecklingsarbete är meriterande.
• Förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån den enskildes och verksamhetens behov. 
• Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus. 
• Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera.
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning. 
• God förmåga att samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
• God förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. 
• Det krävs att du har körkort

Det här får du av oss

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på Ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och  strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Heltid. Dagtid, men arbete på andra tider kan förekomma. Tillträde efter överenskommelse.

Kontaktperson

Verksamhetschef, Susan Ludvigsson, nås via kommunens växel 0240-86000

Facklig kontaktperson

Kommunal, Ledarna och Vision nås via kommunens växel 0240-86000

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 1oktober 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


Enhetschef hemtjänst

29 april 2024