OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro.”
Lysekils kommun söker enhetschef för utvecklingsenheten inom gata/park och småbåtsenhet.
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av plan- och byggenhet, utvecklingsenhet, fastighetsenhet, städenhet, kostenhet och Itenhet.
Utvecklingsenheten består av gata/ park, mark/exploatering, naturvård, trafik/parkering samt småbåtsenhet med totalt 8 medarbetare.
Lysekils kommun ger dig goda möjligheter till mycket varierande arbetsuppgifter och ett stort inflytande över ditt eget arbete. Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö där målet är att alla medarbetares kreativitet och individuella förmåga tas tillvara
Arbetsuppgifter:
Driva och leda enheten och medarbetarna i verksamhets- och utvecklingsfrågor
Ansvara för enhetens budget och ekonomisk uppföljning
Samverka med enheter inom förvaltningen, andra förvaltningar och externa aktörer.
Förbereda skrivelser och lämna förslag till beslut inom verksamhetens ansvar till politiken
Personal- och arbetsmiljöansvar för enhetens 8 medarbetare. Din huvudarbetsuppgift är att leda och ansvara för en avdelning som har och står inför stora utmaningar och har behov av att vidareutveckla ett processtyrt arbete. Därmed förstärker vi dessutom enheten med ytterligare en tjänst.
Viss operativ insats i enheten förekommer.
Som enhetschef ingår man i Samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker en person med akademisk utbildning, civilingenjör med inriktning samhällsbyggnad eller motsvarande. Personen ska ha kunskaper om budget och ekonomirapportering. Det är meriterande med erfarenhet från politiskt styrd organisation, samt erfarenhet av processledning.
Som person är du målinriktad, kreativ men ändå struktur- och faktainriktad samt stresstålig. Som ledare har du förmågan att entusiasmera dina medarbetare. Du är lyhörd och van vid att samarbeta på alla nivåer. Vidare trivs du med att självständigt driva frågor och är resultatinriktad. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheten och presenterar gärna idéer och koncept till politiker, medarbetare och allmänheten. Detta kräver en god kommunikativ förmåga och social kompetens.
Eftersom du kommer att ha många kontakter såväl internt som externt fäster vi stor vikt vid god samarbetsförmåga, hög servicemedvetenhet samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Siljeholm/IT-chef
0523613700
Josefin Kaldo
0523-613 332
Cristina Hilmersson, Hamnassistent
0523 - 61 30 10 (träffas säkrast på förmiddagen)
Per-Gunnar Ahlström, Hamnmästare
0523 - 61 30 09 (träffas säkrast på förmiddagen)
Anders Axelsson, Utredningsingenjör
0523 - 61 33 62
Johan Thylén, Enhetschef
0523 - 61 31 56
Marie-Louise Bergqvist
0523-613 345