Enhetschef Personlig assistans

Enhetschef Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vi inom produktionsförvaltningens område vård och omsorg ansvarar för kommunalt driven vård och omsorg inom äldre- och funktionshinderområdet. Våra medarbetare har kompetens inom det medicinska, beteendevetenskapliga och sociala området, samt inom språk och kultur. Vi utgår alltid från kundens behov och ger varje kund ett gott bemötande, bra service, trygghet och inflytande. Vårt arbete präglas av ansvar, möten och samspel med andra människor.

Är du en trygg och engagerad ledare med mycket god förmåga att möta människor? Gillar du att arbeta nära verksamhetens kärna och påverka resultatet? Vi söker nämligen efter dig som vill leda enheten Personlig assistans inom kommunal regi.

Ditt nya jobb


Som enhetschef är din uppgift att leda, planera, utveckla, följa upp och analysera verksamheten. I tjänsten ingår personalansvar, budgetansvar och ansvar för verksamhetens kvalitet och utveckling. Tjänsten innehåller även administration i form av tidredovisning gentemot Försäkringskassan.

Din främsta uppgift är att vara en operativ och verksamhetsnära ledare som lyfter och utvecklar dina medarbetare för att på bästa sätt tillgodose den enskildes rätt till personlig assistans enligt SFB eller LSS-beslut. Du leder dina medarbetare i bemötande, arbetsmetoder och upprättande av genomförandeplaner- allt individuellt anpassat efter individens behov.

Du kommer spela en viktig roll i ledningsgruppen för vård- och omsorgs kommunala verksamheter. Där samarbetar du med tio chefskollegor på ett prestigelöst sätt för att lära av varandra och bidra till kommunens helhet. Till din hjälp finns centralt stöd från verksamhetschef, businesscontroller, redovisning, HR, IT och kommunikation.

Utanför chefs ordinarie arbetstid (kvällar och helger) omfattas verksamheten av "Chef i beredskap" – kommunens modell för att säkerställa att medarbetare har tillgång till arbetsledning dygnet runt, samtidigt som du som chef kan koppla av. Det innebär att det i tjänsten ingår ca fem veckor om året då du har beredskapen.

Tillsammans med kommunens övriga chefer deltar du på chefsforum för gemenskap och utveckling vid ett antal tillfällen under året. Österåkers kommun erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling, föräldrapenningtillägg, omvandling av semesterdagstillägg till ledig tid, försäkring samt personalstöd via Falck. Vi har utformat en ledarkompass som sammanfattas av fyra värdeord; framåtblickande, förtroendeskapande, möjliggörare och tydlig. Som ledare i Österåkers kommun skapar du ett klimat som präglas av engagemang och delaktighet.

Din profil

Som person är du trygg i dig själv och arbetar målmedvetet och engagerat mot uppsatta mål. Du är prestigelös och har förmågan att få andra att vilja bidra till verksamhetens framgång. Du är duktig på att se lösningar och har en stark verksamhetsförankring.

Vi vill att du har följande utbildning och erfarenhet:


• Utbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• Chefserfarenhet inom funktionshinderområdet
• Erfarenhet av personlig assistans och dess lagstiftning
• Kunskaper i Intraphone, Lifecare och Unit 4 är meriterande
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Inom Österåkers kommun pågår utvecklingsarbeten som innefattar välfärdsteknik och vi välkomnar idéer och kunskaper inom området digitalisering. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningens omfattning

100%

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Omgående

Sista ansökningsdag

15/1 2023

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024