Enhetschef till Hemtjänsten Sunnansjö

Enhetschef till Hemtjänsten Sunnansjö

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Vill du vara med i vår spännande verksamhet och utveckla äldreomsorgen? Vi är ett trevligt och glatt gäng som nu söker en enhetschef inom äldreomsorgen, hemtjänst Sunnansjö.  

Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av enhetschefer, vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef får du även stöttning av närmaste chef i form av kontinuerliga avstämningssamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagoger etc. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta. 

Låter detta som ett roligt jobb? Då tycker vi att du ska söka tjänsten.

Arbetsuppgifter


• Leda och fördela arbetet utifrån Vård- och omsorgsnämndens verksamhetsområde och ledningsfilosofi.
• Samordna, planera och verkställa beslut.
• Ansvara för verksamhetens budget och tillsammans med medarbetarna bedriva verksamheten kostnadseffektivt. 
• Följa upp och kvalitetssäkra verksamheten. 
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering. 
• Bemanningsplanering och schemaläggning.
• Utveckla och motivera medarbetarna.
• Samverka inom och utom organisationen. 
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer


• Högskoleexamen från relevant område som exempel sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet eller beteendevetarprogrammet. Alternativt relevanta högskolekurser i kombination med arbetslivserfarenhet från tidigare chefsposition eller erfarenhet av ledarskap
• vana att arbeta med system för verksamhetsstöd
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• B-körkort

Det är meriterande med:

 


• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning
• Vana att arbeta i Heroma, Procapita och Visma
• Erfarenhet av tidigare ledarskapsbefattning med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.
• Erfarenhet av äldreomsorg

Du leder, motiverar och engagerar dina medarbetare mot gemensamma mål. Du har god förmåga att skapa trygghet hos dina medarbetare genom ett närvarande ledarskap där du ofta finns på plats i verksamheten. Du samarbetar bra med andra människor. Du lyssnar, kommunicerar och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål och policys.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Det här får du av oss

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånarna i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagtillägg. Läs gärna på Ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.

I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Heltid.
Tillträde efter överenskommelse.

Kontaktperson

Verksamhetschef, Susan Ludvigsson, tel 0240-860 92

Fackliga kontaktpersoner

Vision, Sofia Jansson, tel 0240-860 00
Ledarna, Anna Lindqvist, 0240-864 48

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 16 april 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer är planerade att hållas under vecka 16 och 17. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 16 april 2024

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

2 april 2024