Enhetschef till Passagerarservice

Arbetsbeskrivning

LFV driver och utvecklar svenska flygplatser samt erbjuder flygtrafiktjänster.På affärsmässiga grunder skapar vi flygplatser där människor möts och kommunikationer knyts samman både effektivt och säkert.Göteborg Landvetter Airport är västra Sveriges internationella flygplats med omkring 4 miljoner resenärer per år.Här finns ett drygt 40-tal non-stoplinjer att välja på och flygplatsen utgör en viktig del av västra Sveriges infrastruktur när det gäller behovet av flygtransporter för både passagerare och frakt.Flygplatsen omsätter ungefär 680 mkr och har cirka 500 medarbetare. Göteborg Landvetter Airport söker erfaren ledare som vill ta sig an uppgiften som: Enhetschef till Passagerarservice Avdelning Flygplatsservice består av enheterna Passagerarservice, Marknad, Säkerhetskontroll och Säkerhetsskola.Dessa tillsammans hanterar det totala flödet av passagerare och bagage, från våra angöringsytor, genom terminalen och hela vägen till flygplanet samt den kommersiella utvecklingen av flygplatsen.Enhet Passagerarservice svarar för passageraretjänstprodukten vilken innehåller bagage- och passagerareprocessen Huvudsakliga arbetsuppgifter: *Säkerställa att bagage- och passagerareprocessen lever upp till flygbranschens IATA-nivåer och genererar en helhetsupplevelse i enligt med flygplatsens varumärke.*Utveckla enhetens produkter, organisation och arbetssätt så att den är best in class i sin kategori och genererar ökade kommersiella intäkter.Arbetet skall bedrivas utifrån definierade kvalitets- och servicenivåer, processer, roller, befogenheter och präglas av våra värderingar, ordning och reda samt ständiga förbättringar.*Bevaka och analysera omvärldsförändringar inom verksamhetsområdet för att leda enhetens utvecklingsarbete samt säkerställa måluppfyllnad inom perspektiven kund, verksamhet, medarbetare och ekonomi inom enheten.Enheten omsätter ca 300 Mkr och du har personalansvar för ca 35 medarbetare inklusive 4 gruppledare. Utbildning/erfarenhet: Du har högskoleutbildning motsvarande fil kand.med inriktning mot service, ekonomi, organisation och försäljning samt modern ledarskapsutbildning.Du har minst 3 års erfarenhet av att leda en serviceverksamhet i en bransch präglad av effektiva processer med ansvar för resultat, affärer, kunder, ekonomi, personal och arbetsmiljö, fackliga relationer och förhandlingar samt ett väl utvecklat nätverk inom servicebranschen.Du har erfarenhet av att driva en verksamhet baserat på ständiga förbättringar. Personliga egenskaper: Vi söker en erfaren ledare som är lyhörd, kommunikativ och har förmågan att motivera och stötta medarbetare.För att hitta nya och fungerande lösningen i utvecklingen av teamets verksamhet är du kreativ och analytisk.Du är affärsmässig och kundorienterad med god förhandlingsvana.Du trivs med förändringsarbete och är kostnadsmedveten, resultatorienterad och har förmågan att leda och delegera.Du är en god arbetsgivarrepresentant och står bakom och bedriver ditt arbete efter flygplatsens värderingar aktiv, modig och professionell.Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet och goda ledaregenskaper som stämmer överens med flygplatsens ledarprinciper. Övrigt: Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen 14 samt drogtestning. V.v.ange Enhetschef Passagerareservice LFV.För att se annonsen i sin helhet gå in på www.lfv.se/jobb

Sammanfattning

Liknande jobb


30 mars 2023

Arlanda Station Supervisor

16 mars 2023

Regional Manager

Regional Manager

7 september 2022