Enhetschef till Personlig Assistans, Varbergs Kommun

Enhetschef till Personlig Assistans, Varbergs Kommun

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Att jobba inom socialförvaltningen är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv. Hos oss är fokus på kunden det som skall genomsyra verksamheten.

Vi söker nu enhetschef med goda chefs- och ledaregenskaper. Tjänsten är inom personlig assistansområdet inom socialförvaltningen i Varberg.


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du resultat, personal- och ekonomiansvar för ditt arbetsområde. Du leder och utvecklar verksamheten utifrån de behov som finns. Du ansvarar också för att följa upp kvaliteten på de tjänster vi erbjuder samt att arbeta med ständiga förbättringar av verksamhetens innehåll och arbetssätt.

Som enhetschef för personlig assistans ansvarar du för ca 30 medarbetare och verksamheten bedrivs ute i kundernas hem. Vi arbetar med att utveckla enheten för personlig assistans både inom kvalité, arbetsmiljö och ekonomiområdet och står därför inför en spännande framtid. Man jobbar i ett team med tre enhetschefer där man driver verksamheten ihop men inom ramen för ett eget ansvarområde.

Vi söker dig som är intresserad av nya utmaningar, inte rädd för att ställa om inför nya förutsättningar som personlig assistans innebär.

Du skall ha förmåga att se möjligheter i stället för hinder i vardagen och ha en fallenhet för att hitta bra kvalité och god arbetsmiljö för så väl kund som personal.


KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning såsom programmet för social omsorg, socionom, eller annan högskoleutbildning motsvarande minst 200 högskolepoäng eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha förmåga att engagera och entusiasmera människor samtidigt som du behöver vara en god lyssnare. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande verksamhetsområden. Det är önskvärt att du har erfarenhet från ledande befattningar och har lätt för att tänka nytt och strategiskt. Erfarenhet av arbete inom funktionshinder är meriterande. Vi är en organisation som ständigt anpassar oss efter våra kunders behov och därför måste du trivas att arbeta flexibelt, självständigt och utifrån verksamhetens behov och samtidigt vara en lagspelare.

Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med personlig assistansverksamhet och vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med NPF.

B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Holmgren
0340-883 99
Kommunal, Skaf
0340-885 36
Åsa Briggert
0340-88376
Kommunal
0340-885 36
Miguel Carmenes
0340-884 18
Thomas Sönnby
0340-882 97
Peter Hultén
0340-62 74 07
Anne-Christine Göransson

Vision exp
0340-887 26 eller -887 75
SSR exp
0340-889 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Varbergs omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Engelbrektsgatan 15 VARBERG
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


22 april 2024