Enhetschefer till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, varav drygt 750 jobbar inom socialförvaltningen med en budget på ca 500 miljoner. Socialtjänstens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp samt saknar andra hjälpmöjligheter.

Välkommen med din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som chef för oss på socialförvaltningen i Mora kommun är viktig. Omvärlden förändras och arbetar kontinuerlig för att utveckla och anpassa verksamheterna efter dagens behov. Vi söker dig som vill vara delaktig i detta arbete och antar utmaningen inom vår äldreomsorg. Du blir en del av vårt chefsteam och det finns bl a ett nytt ledarskapsprogram som stöd i ditt arbete. Du blir som chef hos oss en god ambassadör för vårt uppdrag som arbetsgivare.

I dina arbetsuppgifter som enhetschef har du ansvar för budget, personal, arbetsmiljö och utveckling enligt uppdragsbeskrivning för enhetschefer på socialförvaltningen. Du ska leda arbete så att det bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning och politiskt fattade beslut.

Som arbetsgivare och ledare har du ansvar för att skapa goda förutsättningar för delaktighet och engagemang med målgruppens behov i centrum. Du motiverar och utvecklar medarbetarna mot måluppfyllelse och skapar förutsättningar för känsla av sammanhang och mening. Du verkar för en god arbetsmiljö och ett positivt arbetsklimat, vilket är en förutsättning för att en hållbar kompetensförsörjning.

I uppdraget ingår även att kvalitetssäkra dokumentation, insatser och uppföljning utifrån fattade beslut samt göra ekonomiska och verksamhetsuppföljningar i förvaltningens ledningssystem. Du samverka både internt och externt med myndigheter och andra organisationer. Ta fram och upprätthålla rutiner och riktlinjer inom området samt arbeta utvecklingsinriktat för enheten och dess struktur.

Samarbetet med våra chefer är viktigt, för att säkerställa en kostnadseffektiv verksamhet av god kvalitét där vi också är en attraktiv arbetsgivare. Förvaltningen arbetar bl a med trygghetsskapande teknik och hemgångsteam.

KVALIFIKATIONER
Du är en ledare som har relevant högskoleutbildning eller kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper om lagstiftningen som gäller inom verksamhetsområdet. Ledarskapsutbildning är meriterande. Du bör ha goda kunskaper om personalfrågor och ekonomi som är relevant för befattningen. Körkort för bil är ett krav.

Vi söker dig som har förmåga att leda, fatta beslut, skapa helhetssyn och tar initiativ till utveckling både för verksamheten och arbetsgivaren.
Du skapar förtroende och goda relationer såväl internt som externt.
Du trivs med utmaningar och har förmåga att ha många saker igång samtidigt.
Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du har datafärdigheter som är relevant för befattningen.

Att ha positivt förhållningssätt och helhetssyn samt en god samarbetsförmåga, är egenskaper som är viktiga för uppdraget. Likaså bör du vara utvecklingsinriktad- och serviceinriktad. Är du lyhörd och ha helhetssyn samtidigt som du är kund- och medborgarorienterad är det en fördel.
Du har erfarenhet av att leda verksamhet och det är en fördel om du har erfarenhet inom verksamhetsområdet. Tidigare erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer är viktigt för befattningen.

ÖVRIGT
Rekrytering kommer att ske löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi söker chefer till både äldreomsorg och vår Bemanningsenhet. Tillträde enligt överenskommelse. .

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Biträdande områdeschefer/enhetschef

6 december 2016

Områdeschef till vård och omsorg

29 november 2016

Områdeschef till vård och omsorg

29 november 2016