Entreprenadingenjör

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: Tn 3326/2013

"Vi är måna om att våra anställda trivs, är engagerade och får utrymme att utvecklas på våra arbetsplatser".

På Tekniska förvaltningen arbetar idag cirka 450 medarbetare och vårt uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service.
Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet.

Inom Tekniska förvaltningen, Park och Gata, arbetar cirka 150 medarbetare inom tre enheter med drift, underhåll och utveckling av gator,
trafik, torg, parker och parkering. Vi är en utvecklingsintensiv verksamhet som aktivt arbetar med att öka vår kunddialog och möta medborgarnas behov och önskemål.

Enheten Park och Gata, Bygg och Drift ansvarar för drift och underhåll av kommunens gator och parkmark.

Det innefattar bland annat nybyggnationer av gator, underhållsbeläggning av asfalt, potthålslagning, vinterväghållning samt drift
och underhåll av parkmark, grönyteskötsel, naturvård och trädvård. Vi ansvarar även för underhåll av kommunens broar och industrispår.

Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap, vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och andra medarbetares kompetens.

Arbetsbeskrivning
Till Park/Gata, Bygg och Drift söker vi nu en entreprenadingenjör inom området Gata.

I rollen som entreprenadingenjör blir dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för uppföljning och kontroll av avtal, interna kontroller,
processkartläggning samt uppföljning av interna rutiner för kvalitetssäkring.
Du kommer att samarbeta med Bygg och Drifts enhetschef och gruppchefer inom området gata, samt övrig personal på Park/Gata för att hitta
samordningsvinster i verksamheten.

Vidare kommer du att arbeta med handläggning i vårt diariesystem och i våra interna kartsystem samt vara övrig personal på Bygg och
Drift behjälplig med att upprätta långsiktig planering inom verksamhetsområdet.
Du kommer även att arbeta med ekonomisk uppföljning och kalkylering på objekt.

Vi erbjuder ett utvecklande och meningsfullt arbete i en organisation med goda resurser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Ansvara för upprättande av avtal inom verksamhetsområdet.
-Utföra intern kontroller inom verksamhetsområdet för kvalitetssäkring
-Upprätta kalkyler samt ansvara för ekonomisk uppföljning och eventuell reglering mot entreprenör
-Ansvara för att kartlägga rutiner, genomförande och uppföljning inom verksamheten för att hitta samordningsvinster med övriga verksamheter inom Tekniska Förvaltningen samt andra samarbetspartners.
-Ansvara för registrering av flerårsprogram inom asfalts - och underhållsbeläggning i interna system/program.
-Utarbeta kartunderlag för planering av vinterväghållning, halkbekämpning samt sandupptagning
-Fakturahantering

Kompetenskrav
-Högskoleingenjör/civilingenjör eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
-Körkort behörighet B
-God kommunikativ förmåga i tal och skrift
-God förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer både internt och externt
-Goda kunskaper i Officepaketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Övrigt meriterande
-Tidigare erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
-Kunskaper om LOU, AMA och AB04.
-Erfarenhet av att arbeta i Tekis program, Raindance , W3D3 och Docpoint
-Som person behöver du vara engagerad, serviceinriktad, noggrann, drivande och ha lätt för att samarbeta med andra människor

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, heltid, tillträde snarast.

Facklig information
Vision: Stina Broberg, Tel: 019-211861
SACO:Carina Laurin Stensson, Tel:019-213096,
Kommunal: P-O Gustafsson, Tel: 070-546 91 77

Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2013-11-03.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 oktober 2013

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Entreprenadchef till GVV

Entreprenadchef till GVV

30 september 2023