Entreprenadsamordnare för OBOS projektutveckling

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett vinnande team och utvecklas i en spännande organisation där du får vara med och utveckla bostadsprojekt och bearbeta byggmarknaden som leder till affärer? Vill du bygga relationer och ha en avgörande yrkesroll? Då är detta tjänsten för dig!

OBOS Sverige AB är Sveriges ledande huskoncern och marknadsför, tillverkar och bygger monteringsfärdiga trähus. Verksamheten bedrivs inom dotterbolagen Myresjöhus AB, SmålandsVillan AB OBOS Mark AB och OBOS Bostad. Årsomsättningen är cirka 2,6 miljarder kronor och antalet medarbetare ca 865. Huvudkontoret är beläget i Myresjö, strax utanför Vetlanda i Småland, där vi också har Europas modernaste produktionsanläggning. Vi har även produktionsanläggningar för volymhus i Vrigstad och Sundsvall.
Koncernen befinner sig i ett expansivt skede och tar sig an framtidens utmaningar genom att utveckla och stärka våra affärsområden. Vi ska fortsätta att forma Sverige som samhällsutvecklare och öka vår närvaro på bostadsmarknaden. Detta genom ett ökat fokus på projektutveckling och markförvärv och egenutvecklade bostadsrättsprojekt. Nu behöver vi förstärka projektutvecklingsorganisationen med en Entreprenadsamordnare.

Vårt huvudkontor ligger i Myresjö i Småland men din placeringsort är med fördel någonstans i södra Sverige. Vi har kontor på de flesta större orter.

Hur ser din arbetsdag ut?
Dina ansvarsområden som entreprenadsamordnare är många och du arbetar kontinuerligt med att följa projekten steg för steg. Vår projektutvecklingsverksamhet är ett av våra starkast växande affärsområden och varje projekt omfattar i dagsläget 10-15 hus/lägenheter. Nu skall vi tillsätta en Entreprenadsamordnare för att stötta och utveckla våra projektledare och projektutvecklare för att höja kvaliteten och resultatet i vår verksamhet. Du ansvarar för rutiner och arbetssätt i projekten samt att vi driver våra byggarbetsplatser i enlighet med vår code of conduct. Du har ett övergripande ansvar för de dokumentmallar som behövs i upphandling och byggnation av ett byggprojekt. Som entreprenadsamordnare kommer du fungera som en administrativ resurs inom distriktet och bistå främst projektledare i deras processer. Genom erfarenhet och engagemang kommer du att bidra till ökad effektivitet och kvalitet i våra projekt. Du kommer att arbeta med stor frihet under ansvar och planera din tid på egen hand. Våra projekt finns i hela landet med majoriteten mellan Stockholm i norr och Malmö i söder kommer du att resa 1-2 dagar/vecka. Rapporterar gör du till vår Entreprenadchef.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av hus-/bygg-/fastighetsbranschen. Erfarenhet av markentreprenad samt god förhandlingsvana är mycket meriterande. Du skall ha ett driv att säkerställa och hantera projekt på bästa sätt. Du trivs i rollen som kommunikatör och skapar och bibehåller goda relationer. Tjänsten kräver noggrannhet och planering för att uppnå maximal effektivitet.
Som person är du:
• Affärsmässig och motiveras av kontaktskapande.
• Strukturerad
• Kostnads- och resultatorienterad.
• Uthållig och långsiktig i sättet att ta sig an utmaningar med tydligt genomförandefokus.

Du har dessutom en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska som engelska. Allmänna datorkunskaper är inga problem för dig och du kan snabbt sätta dig in i nya affärssystem. B-körkort är krav för tjänsten.

Vad erbjuder vi?
Arbetsmiljön inom koncernen tillhör en av de bästa i branschen; vi satsar dessutom på att medarbetarna ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra medarbetare. Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetent och ansvarsfulla medarbetare. Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.

Är du intresserad?
Då skall du ansöka så snart som möjligt dock senast 25 mars 2017. Har du frågor så kontaktarekryteringskonsult Victoria Grann Hammarström 036-351034 victoria.hammarstrom@badenochandclark.se.
Badenoch & Clark använder personlighetstester och videointervjuer som första steg i sina urvalsprocesser, dessa skickas till dig via mail. För att komma vidare i processen är det viktigt att du genomför dessa. Tveka inte att höra av dig om du har frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

Teamledare

Teamledare

15 maj 2024