Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på de fyra avdelningarna fastigheter, kommunikation, verksamhetsstöd samt måltid – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Referensnummer 205

Entreprenadupphandlare
Skellefteå kommun står inför omfattande investeringar i fastigheter och infrastruktur den närmaste tiden. Många viktiga investeringar för nå både ekonomiska mål och tillväxtmål för framtiden. Kommunens inköpsenhet har en betydande roll i upphandlingsförfarandet av dessa investeringar och därför söker vi nu en entreprenadupphandlare till inköpsenheten.

Kommunens inköpsenhet ansvarar för upphandlingar av ramavtal och specifika köp. Under 2013 uppgår Skellefteå kommuns samlade inköp till cirka 1 300 miljoner kronor. Inköpssenheten strävar efter att ständigt utveckla inköpsprocessen för att det ska leda till bättre affärer för Skellefteå kommun. Du kommer att bli en viktig del av upphandlingsenhetens framtida utmaningar.

***** Arbetsuppgifter *****
Rollen som kvalificerad entreprenadupphandlare innebär arbete med bygg- och anläggningsrelaterade upphandlingar, främst större projekt i nära samarbete med projektledaren och löpande ramavtal. Exempel på kommunala entreprenadprojekt är skolor, kontor, bostäder, industriella och infrastrukturella entreprenader mm. Rollen innefattar även att leda kommunkoncernens omvärldsbevakning, samordning och erfarenhetsspridning inom entreprenadupphandlingar och dess juridik.

I arbetsuppgifterna ingår att ta fram förfrågningsunderlag, genomföra upphandlingar, förhandlingar och utforma avtal. Avtalsvård är också en betydelsefull del av arbetet. Vi värnar om ett gott samarbetsklimat med såväl uppdragsgivare som med leverantörer. Du ges stora möjligheter till personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet och erbjuds även att vara delaktig i implementeringen av nya upphandlingsförfaranden.

***** Kvalifikationer *****
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning som ingenjör med inriktning mot bygg eller anläggning eller motsvarande utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Det är önskvärt att du har erfarenhet av kvalificerade entreprenadupphandlingar samt erfarenhet av att arbeta i projektform. Vidare är det även önskvärt att du har goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling.

För arbetet är det viktigt att du som person är affärsmässig, analytisk och att du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor och har en hög servicekänsla. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Holmström, chef Personalsupport
0910-73 50 00
Birgitta Burvall, SACO
0910-73 50 00
Marianne Fahlman, Vision
0910-73 50 00
Fredrik Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Karin Jansson, Vision
0910-73 50 00
Peter Lundmark, avdelningschef
0910-73 50 00
Carolin Paaloma, produktionschef
0910-73 50 00
Anna-Karin Sundström, Ledarna
0910-73 50 00
Gabriella Karlsson, Vision
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun Support och lokaler Skellefteå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 februari 2014

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024