Erfaren ekonom sökes till kommunikationsbyrå.

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor, ekonomi och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

UPPDRAGET.
För start omgående söker vi nu en erfaren ekonom till vår kund. Företaget är en kommunikationsbyrå med ett 40-tal anställda och sitter i ljusa moderna lokaler centralt i Stockholm.
Uppdraget är en heltidstjänst, tillsvidare och tjänsten skall tillsättas omgående.

ARBETSUPPGIFTERNA.
Arbetsuppgifterna innefattar allt ifrån kundfakturering, kundreskontra och anläggsregistrering till arbete med löpande bokslut och moms- samt arbetsgivardeklaration. Företagets lönehantering är outsourcad men du kommer vara ansvarig för all kontakt med lönebyrån och förse dem med underlag inför de månatliga lönekörningarna.

I koncernen finns även två mindre dotterbolag för vilka du kommer ansvara för hela processen med kund- och leverantörsfakturor, bankkontakter, bokslutsarbete, utläggsräkningar, kontakter med lönebyrån osv. Det ena bolaget är ännu under uppbyggnad så du kommer ha en viktig del i arbetat att etablera rutiner och arbetssätt.

Utöver ovan nämnda uppgifter kommer du hjälpa företagets projektledare att fakturera i systemet Maconomy så det är viktigt att du är intresserad av IT-system och tycker om att guida andra i hur man gör.

DIN PROFIL.
Du är en positiv, driven och mycket social person med hög arbetsmoral som alltid slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta administrativt, har god förmåga att prioritera, analysera och skapa ordning samt har en fallenhet för att arbeta med siffror. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att arbeta i ett högt tempo och under stort eget ansvar. Självklart har du hög servicekänsla och nära till skratt.

För att lyckas i rollen bör du ha mycket goda ekonomikunskaper, en avslutad utbildning inom ekonomi samt minst några års erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du har goda kunskaper i Office-paketet samt meriterande om du behärskar Maconomy. Du talar och skriver svenska och engelska flytande samt har en god förmåga att uttrycka dig i skrift.


Skicka in din din ansökan omgående, intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

Besöksadress

Sandhamnsgatan 63 B
Stockholm

Postadress

Sandhamnsgatan 63 B
Stockholm, 11528

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024