Arbetslivsinstitutet.se

Erfaren ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra


1 platser 6 månader eller längre Heltid Lön enligt överenskommelse Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Har du erfarenhet av att arbeta inom kundreskontra, och vill komma in i en funktion som kundreskontraansvarig?


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom kundreskontra enligt nedan:

- Ansvara självständigt för hela processen för kundfakturor från fakturering, bokföring och periodiseringar till inbetalningar och avstämning av kundreskontran

- Sköta kvalitetskontroller för kundreskontran

- Agera serviceinriktat med stöd åt medarbetare i hela organisationen


Du kommer även att sköta påminnelsehantering, och du kommer att ha många kontaktytor inom och utanför organisationen. Vår kund sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad.


Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av löpande arbete inom kundreskontra. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet, och du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem. Du har goda kunskaper i Excel, och det är meriterande om du tidigare arbetat i NAV.


Som person är du snabblärd, noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla.

Du kommunicerar obehindrat på svenska.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår i 6 månader. Därefter finns god chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88
Hanna Niklasson

Malin Lindqvist
+46 76 647 16 56
Linda Stenfeldt
+46 76 647 16 33
Sara Borgeström
+46 70 471 59 14
Anna Berggren
070-471 59 16
Cassandra Klang

Anette Skantz

Simon Jordal

Emma Levin
Tel: 08-407 55 70 Mob: 076-647 16 65
Gustav Kendel
+46 76-647 16 45
Marina Hedberg

Marie Bergsman
08-407 55 55
Andreas Klingensjö

Emma Levin
Tel: 08-407 55 70
Joakim Hedqvist

Alexandra Koblet Olsson

Karin Van Egeraat
070-4715908
Therese Kraft
+46 76 879 9195

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 29 August 2018

SJR

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Academic Work 13 March 2018 Ekonomiassistent till Stockholm Live AB