Erfaren ekonomiassistent sökes till HOERBIGER Service Nordic AB

Erfaren ekonomiassistent sökes till HOERBIGER Service Nordic AB

Arbetsbeskrivning

Om oss



Om företaget
HOERBIGER-koncernen är en global organisation, som ägs av en stiftelse med huvudkontor i Wien, Österrike. Koncernen består av tre affärsenheter med HOERBIGER Service Nordic som tillhör Compressor Technology divisionen. Den lokala filialen ligger i Ludvika och dess ansvarsområde är Sverige. Marknad är olje- och gas- och processindustrin i Sverige. Vi strävar efter att upprätthålla och utöka vår ledande marknadsposition baserat på våra kärnprodukter, såsom kompressorventiler, kolvringar och packboxar. Detta kombineras med våra ansträngningar att utveckla optimala lösningar som innehåller flera teknologier och kommersiella produkter samt service. Läs mer på www.hoerbiger.com

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du hantera inköp, ordrar, momsredovisning, rapporterering till myndigheter, löpande bokföring och fakturering samt andra ekonomi/administrationsuppgifter. Rollen innebär även att du skapar och bibehåller goda relationer med externa samt interna kontakter. Därför är personligt och profesionellt bemötande en viktig del av vardagen, främst via mail och telefon.

Uppdraget är en heltidssanställning och sträcker sig minst 16 månader framåt.
Start enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig med ekonomisk arbetslivserfarenhet, det är även en fördel om du har utbildning inom området samt erfarenhet av kundservice. Du har god förståelse för redovisning, förstår sammanhang och känner dig bekväm med att jobba i affärssystemet SAP. För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt. HOERBIGER är ett mindre företag och därför är det viktigt att du är flexibel att göra olika typer av arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta. Det är såklart viktigt att du brinner för att ge service och inte är rädd för att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen krävs det att du kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska.

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Veronica Rönngren på tfn 0733-51 27 67. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 23 februari, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024