Erfaren ekonomiassistent till Rhenus Logistics AB

Erfaren ekonomiassistent till Rhenus Logistics AB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i sex månader med goda möjligheter till överrekrytering. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Rhenus Logistics AB.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Rhenus Logistics AB är ett internationellt logistikföretag med närvaro i Sverige. Rhenus är en resultatdriven och expansiv koncern som ständigt letar efter nya möjligheter att utvecklas. Som anställd erbjuds du att vara en del av ett engagerat och kompetent företag där drivkraften är att skapa de bästa möjliga resultaten. Företaget lägger stor viktig på engagerade medarbetare samt erbjuder möjligheter för utveckling och tillväxt både på lokal och global nivå.

Tjänsten är placerad i Malmö och resor till vårt kontor i Stockholm förekommer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Financial Accountant ansvarar du för att säkerställa att alla finansiella transaktioner bokförs korrekt och i enlighet med företagets riktlinjer och redovisningsprinciper. Du agerar som en viktig länk i företagets ekonomifunktion och ha en nyckelroll i att säkerställa den finansiella integriteten.
Dina arbetsuppgifter inkluderar att leverera bokföringstjänster, kontoavstämningar, för att säkerställa den finansiella rapporteringen. Utöver det hanterar du löneadministrationen för företaget och är delaktig i budgetplaneringen samt tar fram periodiska lednings- och kassaflöderapporter.

I din roll agerar du som en viktig kontaktpunkt för den lokala revisorn, bankpartners, arbets- och skattemyndigheter samt fungera som ett gränssnitt mellan den lokala finansavdelningen, den regionala CFO:n och olika avdelningar på huvudkontoret. Slutligen har du en viktig roll i att bidra med dina idéer och insikter för att vidareutveckla företagets finansprocesser och IT-system samt förbättra kontrollfunktionen.

• Säkerställa att finansiella transaktioner bokförs korrekt
• Viktig länk i företagets ekonomifunktion
• Löneadministration, bokföring, budgetplanering och rapporter
• Bidrar med idéer och insikter för att vidareutveckla finansprocesser

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller i likvärdig roll
• Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel
• Erfarenhet av att arbeta i datasystem, SAP är önskvärt
• Flytande i svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska

För att passa i rollen som ekonomiassistent är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du tycker om att bidra med nya idéer, och testar mer än gärna nya arbetssätt. Stort vikt läggs på personliglämplighet!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024