Erfaren HR- och löneansvarig till Bakels Aromatic

Arbetsbeskrivning

Bakels söker en erfaren HR- och löneansvarig till Utfallsgatan i Göteborg. Du erbjuds en arbetsroll där du kommer få arbeta i ett team på 4 personer, där alla arbetar med stort fokus på frihet under ansvar och har ett gott samarbete. Är du ansvarstagande, noggrann och har ett intresse för HR- och löneprocessen? Då kan vi ha jobbet för dig – Sök redan idag då urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Bakels Aromatic producerar och distribuerar ingredienser för flera marknader och produktsegment såsom hantverks-, industribagerier och dagligvaruhandel. Bakels affärsidé är att stärka sina kunders lönsamhet och produktivitet genom effektiva råvaror och bageriapplikationer. Bakelskoncernen är idag verksam i 40 länder varav fabriker och tillverkning sker i ett 20-tal olika länder i fem kontinenter, huvudkontor i Schweiz. Bakelsföretagen server tillsammans kunder i över 120 länder.

Bakels ekonomiavdelning behöver nu utöka sitt team och söker därför en HR- och löneansvarig. Du kommer att arbeta på Bakels svenska huvudkontor beläget i Sävenäs. Bakels har cirka 100 medarbetare i Göteborg och cirka 15 medarbetare i Stockholm. Som HR- och löneansvarig kommer du tillhöra ett erfaret team som i dagsläget består av 4 personer som arbetar med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det här är en delvis nyinrättad roll, tidigare har de haft en person som ansvarat för löneprocessen men ser nu ett behov av att utöka rollen till att även utveckla HR-arbetet på företaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bakels önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Bakels.

ARBETSUPPGIFTER
I denna tjänst kommer du att ha helhetsansvaret för HR- och lönefrågor och därmed blir en nyckelperson för organisationen, ledarna och personalen. Du kommer på ett självständigt sätt att utveckla Bakels HR-arbete gällande anställningar, rutiner, policys och rekryteringsprocessen. Du kommer även ansvara för löneadministrationen för företagets 115 anställda samt stötta upp cheferna vid löneförhandlingar och avtalsfrågor. Vidare kommer du ha måntaliga möten med fackliga organisationer samt ansvara för rehabiliteringsutredningar.

I din roll kommer du arbeta tillsammans med 4 kollegor där arbetet är uppdelat inom olika områden.

Du kommer till exempel att:


* Ansvara för rekryteringar och anställningar samt skapa utbildningsplaner
* Bereda löner för företagets anställda i lönesystemet Agda samt hantera reseräkningar
* Schemahantering och attest av tidrapporter. Detta sker idag manuellt
* Utveckla företagets policys gällande IT, telefoner och bilar samt upprätta en personalhandbok
* Hantera frågor kring lönehantering så som frågor rörande semesterlagen, regler kring sjukskrivning med mera
* Rapportering av lönestatistik
* Ansvara för semesterplanering, omorganiseringar och reseförsäkringar
* Ha kontakt med företagshälsovården


Tjänsten passar dig som idag arbetar i en liknande roll men känner att du vill gå vidare till ett nytt spännande bolag som erbjuder dig en roll som präglas av frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Bakels står för trygghet och är ett företag som ständigt tänker framåt.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som är ansvarstagande, kommunikativ samt ödmjuk som person. I din roll är det viktigt att du har förmågan att arbeta noggrant och säkerställer att du levererar ett kvalitativt arbete. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att kommunicera då du kommer ha daglig kontakt med stora delar av organisationen. Detta kan ibland komma att innebära sekretessbelagda uppgifter. Vidare trivs med att arbeta både enskilt som i grupp och kan således arbeta självgående samtidigt som du trivs med att samarbeta med dina kollegor. Dessutom ser vi gärna att du är initiativtagande.


* Har relevant eftergymnasial utbildning inom HR och lön
* Har lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom HR och lön
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då du dagligen kommunicerar på dessa språk
* Har god datavana och erfarenhet av att arbeta i lönesystem samt Excel


Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet från lönesystemet Agda


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Mars/April
* Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Göteborg, Sävenäs
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Anna Nordgren
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bakels är ett företag som distribuerar ingredienser för flera marknader och produktsegment såsom hantverks-, industribagerier och dagligvaruhandel. Vi tillhandahåller ingredienser för bröd, konditorivaror och konfektyr på alla 5 kontinenter i världen

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare 08.00-17.00
  • Publicerat: 21 februari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023