Erfaren IT-tekniker 1st line support

Erfaren IT-tekniker 1st line support

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som arbetat några år i en servicedesk och vill utvecklas vidare.

Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som supporttekniker där du kommer att ta emot ärenden via telefon och ett ärendehanteringssystem men du kommer även att supportera användare på plats. Du kommer att arbeta med felsökning av datorer, telefoner, utskrifter och applikationer samt ha hand om leveranser av IT-utrustning. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för teknik och att ge support. Du är ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande; du tycker om att vara behjälplig och vill alltid ge kunden en bra kundupplevelse.

Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till. 

Krav
- Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som supporttekniker
- Erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory
- Erfarenhet av att ha arbetat med Windows
- Erfarenhet av att ha felsökt hård- och mjukvara
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 augusti 2023
  • Ansök senast: 2 november 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024