Erfaren konsultchef/rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Vi söker en affärsinriktad konsultchef som kan bemanningsbranschen och har gedigen erfarenhet av både uthyrnings- och rekryteringsuppdrag. Som konsultchef hos oss arbetar du utifrån kundernas behov med både uthyrnings- och rekryteringsuppdrag inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och Human Resource.Inriktningen är erfaren personal och en del av vår affärside är att vår personal har fast månadslön vilket är uppskattat både hos kunder och konsulter. Vi arbetar i team vilket betyder att du inte blir "ensam" om att lösa uppdragen. Du har den personliga kontakten med våra kunder och personalansvaret för en grupp konsulter.I personalansvaret ingår allt från rekrytering till lönesättning, utveckling och personaladministration. Att vara kundansvarig innebär att du ansvarar för att lösa kundernas bemanningsbehov och/eller rekryteringsuppdrag.Du ansvarar även för uppföljning av uppdrag och för att utveckla samt bredda samarbetet med dina kunder.I försäljningsarbetet ingår även att upprätthålla kontakten med gamla kunder samt viss nykundsbearbetning.Denna roll innebär hög närvaro ute hos kunderna och konsulterna. Vår supportfunktion ser till att du snabbt får ut annonser, offerter och avtal så att du själv kan ha fokus på att lösa uppdrag och vara ute hos kunderna. Det är ett krav att du är duktig på att finna affärsmöjligheter och att du lyckas komma till avslut med uppdragen.Vi söker dig som är duktig på att bygga relationer och som är tävlings- och resultatinriktad. Du är bekväm med att arbeta på alla nivåer hos kunderna.Du uttrycker dig väl både verbalt och i skrift.Du är professionell och dina beslut fattas utifrån ett långsiktigt perspektiv. Arbetet kräver att du kan vara flexibel med arbetstiderna då vissa aktiviteter är på kvällstid och då intervjuer ibland måste förläggas efter ordinarie arbetstid. Vi söker dig som har minst 5 års branscherfarenhet och gärna högskoleutbildning inom ekonomi eller HR.Har du arbetat mycket med rekrytering av ekonomer är det en fördel men ej krav.En bakgrund som Key Account Manager är också en merit men det är ett krav att du även arbetat med bemanning. Hos oss är det korta beslutsvägar och andan i företaget är att inget är omöjligt.För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du har en stark egen drivkraft och ett stort engagemang i arbetet samt att du liksom vi triggas av att göra affärer.Arbetsplatsen är i våra nya lokaler vid vårt kontor på Vasagatan 15 - 17 i Stockholm. Om Avanzera Bemanning AB Vi har varit verksamma i 12 år och ledningen i företaget har ytterligare många branscherfarenhet.Omsättningen i år beräknas till drygt 40 miljoner SEK och vi har vuxit med ca 25% i år jämfört med förra året.Inriktningen är erfaren personal och uppdragen är långa.Vi är i första hand verksamma inom tjänsteområdena Ekonomi, Administration, Sälj/marknad, Inköp/logistik, Human Resource och Information.Uppdrag inom ekonomi står för ungefär hälften av omsättningen.För att kunna erbjuda våra kunder de bästa konsulterna och långsiktiga lösningar jobbar vi i första hand med fasta månadslöner till våra konsulter.Se vidare www.avanzera.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVANZERA BEMANNING
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 december 2010
  • Ansök senast: 25 januari 2011

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024